Vreselijk slecht Heracles komt bij Emmen weg met een punt

Niet één schot op goal, niet één fatsoenlijke aanval

10-03-2019

Een vreselijk slecht Heracles heeft zondagmiddag op bezoek bij Emmen een punt gehaald waar het eigenlijk niet eens recht op had. De formatie van Wormuth begon onttzettend slap aan de wedstrijd, laconiek en ongeconcentreerd, terwijl de ploeg toch iets recht te zetten had na de zeperd tegen Utrecht. Heracles kwam nauwelijks over de middenlijn of de bal was al weer ingeleverd bij de thuisploeg.

De 0-1-voorsprong voor de Almeloërs na een kwartier kwam dan ook volkomen uit de lucht vallen. Heracles was nog niet in de buurt van het doel van Emmen geweest toen het een corner kreeg. Rossmann kopte de bal in de doelmond waar Dalmau volkomen vrij gelaten binnen kon koppen. Het bleef ook het enige wapenfeit van Almelose zijde. Emmen joeg op de gelijkmaker, zette Heracles vast op eigen helft, en in het laatste kwartier voor de rust had de thuisploeg ook enkele hele en halve kansen om de stand gelijk te trekken.

Op slag van rust kwam Heracles met tien man te staan na twee domme overtredingen van Breukers. Zijn tweede gele kaart was wel discutabel, maar toch, zoiets moet een ervaren man als Breukers niet overkomen.

Na rust, terwijl het veld door de sneeuw wit kleurde en met oranje ballen verder werd gespeeld, ging Emmen door met de jacht op de gelijkmaker. Er deden zich dotten van kansen voor, maar ze waren stuk voor stuk niet besteed aan de roodwitten. Heracles stond met de rug tegen de muur en wist zich nauwelijks onder de druk uit te spelen, al bleef het met kunst en vliegwerk overeind. De gelijkmaker hing in de lucht maar het duurde tot de 85e minuut tot die ook daawerkelijk viel. In de extra tijd, vijf minuten, kwam Heracles er zo waar een paar maal uit maar de counters werden slecht uitgespeeld. Een overwinning zou ook onverdiend zijn geweest.

Heracles mocht niet klagen over het punt. Tegen een armoedige, technisch zeer beperkte tegenstander als Emmen was toch wel heel wat meer verwacht. Zeker na vorige week. Waar was het lef, waar was de felheid, de inzet, de intentie om te winnen? Niks van gezien. En dat kan zeker niet op het conto van de Emmenaren worden geschreven of geweten worden aan de rode kaart voor Breukers.. Heracles stelde vanaf de allereerste minuut enorm teleur door op alle fronten niet thuis te geven.




Reacties

koerd van dam, nog nooit van hem gelezen of gehoord.

Ja, ik heb soms een bril op maar die is trouwens niet roze.

Ik vraag me af hoe iemand kan stellen dat het helemaal niets was. Heracles speelde in een uitwedstrijd gelijk ( =1 punt= niet niks) Resultaat werd bereikt met Heracles bijna een uur in ondertal onder belabberde omstandigheden.

N alias Koerd vD, heeft echt een bril nodig en een beginners-cursus analyseren want hem is het belangrijkste ontgaan. Het gaat namelijk om de puntjes toch.
Wat mij betreft een straftraining voor iemand met zo’n onjuiste en ongenuanceerde reactie cq stelling

Door Jales op 12-03-2019 om 21:10

Rene moet ik het nog duidelijker uitleggen? Trek nu eens €3 miljoen van de bedragen van deze clubs af, dan hebben ze qua spelerssalarissen toch meer te besteden! Mike te Wierik is niet voor een zak pepernoten meer naar Fc Groningen vertrokken toch! Inzet tot de laatste minuut, motivatie en er alles voor over hebben om beter te worden is ook een kwaliteit Rene. Dat hebben niet alle spelers bij ons van zichzelf. Ik geloof niet dat ze er tijdens een wedstrijd niet voor willen gaan. Je moet tijdens een wedstrijd ook wel eens wat mee hebben. Wij hebben dat niet omdat we twee keer met 10 man komen te staan. We krijgen zaterdag Kuipers op bezoek, geen koekenbakker op scheidsrechters vlak.

Door Humphrey op 12-03-2019 om 16:47

Humphrey, juist dan zou de motivatie hoger moeten zijn. Minder talent meer inzet. En jij noemt totale begrotingen dat is wat anders dan een spelers begroting. Heerenveen, Groningen, ADO en Utrecht hebben echt niet die miljoenen voor de spelers beschikbaar die jij noemt. Die bedragen liggen maximaal 2 miljoen hoger dan bij ons en zijn zelfs gelijkwaardig. Ik noem het dan ook geen ondergrens, maar onderschatting of overschatting van hun eigen kwaliteiten, en dat mag je ze kwalijk nemen. En verliezen mag maar er dan wel 100 % voor gaan of geven.

Door Rene op 12-03-2019 om 15:59

René we moeten rekening houden dat we geen “11 Wout Weghorst types” in onze selectie hebben. Ik zou het trouwens ook niet eens willen, maar 3 of 4 ‘Weghorst types” zou niet verkeerd zijn en die hebben we helaas niet. Voetballers zijn geen robots, waarvan je altijd kunt verwachten dat ze hetzelfde doen/leveren. Ik verwacht niet dat ze met een verkeerde instelling aan een wedstrijd beginnen, maar soms wil de geest wel en het lichaam niet wat je wil. En nogmaals, daarom zijn het spelers die bij ons voetballen. Wout Weghorst laat zien dat je met 100% motivatie elke wedstrijd weer je heel ver kunt komen. Ik ken voetballers die voetballend veel meer in huis hebben dan Wout, maar toch op ons niveau blijven spelen en niet verder komen. Ik hoef toch niets meer uit te leggen?

We hebben met ca. € 11 miljoen nog steeds de 10e begroting in de eredivisie. Ook als je de kosten voor de natuurgrasvelden om op te spelen en trainen en een eigen jeugdopleiding er van af zou halen (ca. € 3 miljoen) om tot een vergelijk te komen met de clubs die dat wel hebben. Ten Voorde maakt het vergelijk met de clubs die wel deze kosten hebben tov Heracles. Hij heeft het over spelersbudget wat er dan over blijft, die zou aanzienlijk meer zijn. Ja dat klopt, maar desondanks hebben de top 3 en clubs zoals Az (€ 24), Vitesse (€ 27), Fc Utrecht (€ 19), Heerenveen (€ 18), Ado (€ 15) en FC Groningen (€ 16) nog steeds een hoger spelersbudget. Als je dat in ogenschouw neemt doen wij het met een 7e plaats niet slecht! We zijn nog steeds een kleine club, met kans op degradatie met deze middelen, omdat het financiële verschil van meer dan € 5 miljoen met de subtop (AZ, Vitesse en Utrecht) nog groot is

Door Humphrey op 12-03-2019 om 14:10

Jales, zit die roze bril soms helemaal vastgekit op je hoofd? Man man man, wat kun jij de zaken verdraaien om ze anders voor te stellen dan ze zijn. t Was vanaf minuut één helemaal niks, diep door de ondergrens gezakt, en zoals iemand anders ook al stelde, ook met elf tegen elf was de wedstrijd niet anders gelopen, daarvoor gaven er gewoon veel te veel spelers niet thuis. Karakter getoond? Waar haal je het vandaan.
Wat anders: hoe kan het zijn dat Wormuth ze niet scherp krijgt, daar was toch niet zo veel voor nodig na Utrecht dacht ik. Bij de eerstvolgende sneeuwbui een straftraining!!!

Door Koert van Dam op 12-03-2019 om 13:35

Hoezo moeten wij daar als supporter rekening mee houden. We moeten eens ophouden met het geneuzel, dat we een kleine club zijn. Wat dat betreft ben ik het met Leon ten voorde eens. We mogen van de spelers minimaal 100% inzet verwachten en dat idee had ik zondag niet, van een flink aantal dat er in het veld liepen. Ze dachten, dat varkentje wassen wij wel even. Kijk verliezen mag, maar dan wel met 100% inzet.

Door Rene op 12-03-2019 om 11:45

Jongens wat een geneuzel! De trainer is niet goed en ons middenveld is waardeloos als de resultaten tegenvallen lees ik hier. Niet dat ik wil zeggen dat alles top is bij ons, maar dat het helemaal flut is vind ik sterk overtrokken. We hebben goede spelers en trainer, voor een club in de middenmoot van de eredivisie. Ook deze mannen kunnen pieken en ook wel eens flink door het ijs zakken. Spelers die elke wedstrijd kunnen pieken spelen niet bij ons en kunnen we niet betalen. Een beetje realisme ontbreekt hier. Goed is goed en als we slecht gespeeld hebben moet dat ook gezegd kunnen worden, maar dat betekend niet dat alles flut is en er niets van het elftal en trainer klopt. We hebben niet verloren door de scheids maar omdat we slecht aan de wedstrijd beginnen en de meeste spelers door de ondergrens gezakt zijn, en daar moet je als Heraclessupporter nu eenmaal rekenschap mee houden. Uiteraard hoop je dat ze zaterdag weer kunnen pieken en de 3 punten in Almelo houden.

Door Humphrey op 12-03-2019 om 10:23

Ons middenveld is de zwakste schakel in de ploeg. Merkel bijna de gehele wedstrijd onzichtbaar, kon ook makkelijk in de sneeuw. Osman die alles in een tempo doet en geen duel wint en van Nieff komt gewoon snelheid te kort. Zonder een goed middenveld, ziet de rest er belabberd uit. Daar hebben wij de wedstrijd verloren, alhoewel Kuwas zich wel wat meer met dewedstrijd mag bemoeien. Twee geel, mag Breukers niet overkomen.

Door Rene op 11-03-2019 om 21:48

Wormuth heeft heeft dit siezoen weinig verbeteringen in het team doorgevoerd. Incidenteel is er een leuke wedstrijd gewonnen maar overall is het droevenis. Nu voetballen ze de hele week met elkaar maar een fatsoenlijke aanval opbouwen dat lukt ze niet. Het lukt ze gewoon niet om elkaar fatsoenlijk in de voet te spelen over een afstand van 2 meter. En kijk eens hoe slordig dat ze zijn, niet te geloven. Ben gewoon jaloers hoe ik zie dat Emmen hun aanvallen opbouwen (en dat is nog niet eens bijzonder). Of andere clubs die bv. onder Heracles staan. Nee wat mij betreft is dit het laatste seizoen van Frank, het is een aardige man maar is m.i. niet geschikt.

Door Ome Jan op 11-03-2019 om 19:59

@ DBB,

Dit keer helemaal met je eens dat er bij de beide gele kaarten voor Breukers weinig tot niets aan de hand was. Rood was misplaatst maar wel bepalend voor het verloop van de ongelijke strijd.

Lees in bovenstaand artikel dat er geen fatsoenlijke aanval van Heracles gezien is. Merkwaardig, want de goal van Heracles over 3 schijven was erg mooi.

Verdiend punt op basis van getoond karakter onder moeilijke omstandigheden, met bijna een uur een man minder op het veld dan de tegenstander

Door Jales op 11-03-2019 om 18:41

Ik vind het jammer dat we gisteren in Emmen de punten hebben laten liggen. tegen dit pover Emmen hadden we 3 punten mee naar huis kunnen nemen. Het gaat al fout aan het begin van de wedstrijd. Geen strijd, geen passie en geen initiatief, het is allemaal te afwachtend voetballen. We lieten Emmen in de wedstrijd komen terwijl wij betere spelers hebben. Ja dan de rode kaart, dom maar onterecht. Ik vond de 1e geen kaart waardig en bij de 2e was Tim te laat en had het ook bij een waarschuwing kunnen blijven. Wel heel dom van hem om zo kort achter elkaar de fout in te gaan. na de wedstrijd wel blij met dat ene puntje natuurlijk, want het hadden er net zo goed nul kunnen zijn. Wanneer zie ik weer eens een Heracles zoals tegen Ajax thuis? Kunnen de heren dat alleen tegen de topclubs opbrengen en niet tegen Fc Emmen? Je hoopt altijd dat we ooit weer zo'n Heracles te zien krijgen, en die hoop is weer gevestigd tegen Vitesse thuis. Of is dat hopen tegen beter weten in? Laten we er maar niets van verwachten, dan valt het vaak altijd wel mee. Historisch gezien winnen we thuis vaak van Vitesse en gaan we in Arnhem meestal met een nederlaag naar huis.

Door Humphrey op 11-03-2019 om 17:34

Zeur niet snel over de scheids, maar wat een kansloze rode kaart. Beide gele kaarten was niets aan de hand. Al denk ik dat we met 11-11 ook niet hadden gewonnen.

Door DDB op 11-03-2019 om 12:19

tegen utrecht slecht voetbal en tegen emmen nog veel slechter!! zo voor de dag komen tegen Vitesse en de graafschap en je gaat dikke nederlagen krijgen!!

Door roeptoeter op 11-03-2019 om 09:20