'Haags kwartiertje' wordt Heracles te veel

Derde nederlaag op rij in 2019

03-02-2019

Heracles heeft ook uit de derde wedstrijd in 2019 geen punt kunnen halen, zoals de ploeg er ook niet in slaagde om het eerste doelpunt van het jaar te maken. Op bezoek bij Ado Den Haag werd het een 2-0-nederlaag. Het betekende de achtste nederlaag in de laatste tien competitiewedstrijden.


Het was een duel op een bedenkelijk niveau tussen twee onzekere ploegen die bepaald niet van zelfvertrouwen blaakten. De Hagenezen toonden echter wel de meeste wil om te winnen. Vooral in de tweede helft zetten de gastheren aan en was het voor Heracles alle hens aan dek. De Almeloërs loerden vooral op de counter en speelden een soort van 4-3-1-2 systeem, met een middenveld van Van Nieff, Osman en Drost, en basisdebutant Konings achter de twee spitsen Dalmau en Kuwas. Het was opstelling nummer 18 in de 20e wedstrijd. Peterson, die in een vormdip zit, Duarte en Van den Buijs stonden er dus naast.

De schaarse counters die Heracles plaatste, leverden slechts twee kansen op. In het laatste kwartier van de wedstrijd resulteerde de Haagse dadendrang in twee goals van Necid. Op hun overwinning viel weinig af te dingen, ze hadden er het meeste recht op, Heracles maakte gewoon te weinig klaar.

Heracles staat nog altijd in het linkerrijtje, nu op plek acht, maar voelt inmiddels de adem van meerdere ploegen in de nek. Het verschil met nummer 16 Emmen bedraagt slechts vijf punten (26 tegen 21). Met volgend weekend Ajax op bezoek, zouden zich wel eens donkere wolken boven Almelo kunnen samenpakken. Aan de andere kant: drie keer thuis winnen en we zijn veilig, zo is het ook.

Reacties

Lamlendigheid is het niet, van onze huidige selectie hebben er hooguit twee tot drie het karakter van over mijn lijk. Jakubiak, helaas geblesseerd, Duarte maar in mindere mate en breukers. Dus volgend seizoen op zoek naar karakter voetballers. Dus een verkeerd selectie beleid en anders niet.

Door René op 06-02-2019 om 11:52

Lamlendigheid, heren, is niet uit een personage te halen. Jongens als Nico Jan Hoogma, Birger Maertsen, Rob Maas, Martin Pieckenhagen etc en in vroegere tijden Ton Pattinama, Jim Calderwoord, hoefde je geen lamlendigheid af te leren. Deze heren verzaakten nooit. Kunst is dus om enkele van dit soort heren voor ons keurkorps te winnen. Elk team functioneert met een geroutineerde as.

Door Renedinho op 06-02-2019 om 10:44

@ Jacco

We mogen er toch wel van uitgaan dat de lamlendigheid er een keer uit gaat. Daar hebben we trainers voor. Bovendien gaan Emmen, Nac, Excelsior, Fortuna en ADO ook niet alle wedstrijden winnen. Wat te denken van Utrecht en Vitesse, daar loopt het nu ook niet lekker. Met Dicky en een lading aankopen. Je ziet dat aankopen ook niet dé oplossing is als je in een dip zit. Zij staan ‘slechts’ op 2 en 4 punten van ons. Bij hun moet alles, omdat ze bij de eerste 8 moeten eindigen. Wij zijn niet de enige club waar het moet, alle clubs onderin moeten!

De sleutel voor de oplossing ligt nu in handen van onze trainers, hun vakmanschap. Zij moeten de mannen weer scherp krijgen, als dat lukt ben ik er van overtuigd dat we de 10 punten binnenhalen. Ik heb de indruk dat onze verwachting vooraf altijd véél te hoog is. Qua begroting staan we op de 12e plaats. Eindigen tussen de 8e - als het heel goed gaat, maar gezien de huidige situatie zal het moeilijk zijn - en een 12e plaats moet haalbaar zijn

Door Humphrey op 05-02-2019 om 23:07

@ Humprey,

Als je naar de getallen kijkt dan heb jij gelijk, wij nog 10 de Emmen nog 15,
Echter als je op het veld kijkt,: van wie gaan we dan nog winnen als er zo lamlendig gevoetbalt wordt.

groet Jacco

Door Jacco op 05-02-2019 om 07:52

Gisteren ben ik met vertrouwen naar Den Haag geweest, transfermarkt gesloten dus iedereen richt zich nu volledig op de wedstrijd en zorgen dat je zo snel mogelijk veilig speelt.
Als ik vandaag in de krant lees dat de doelstelling was om met een punt richting Almelo te gaan verbaast me. Het hele seizoen stoor ik me aan deze uitspraken, wij staan te hoog - elke week weer een verrassing wie in basis staat. Ik vraag me af hoe je spelers kunt motiveren als het niet duidelijk is wie er gaat spelen. Wij hebben nog zware weken te gaan en hoop dat de supporters de vertrouwen houden op goede afloop.

Door Brian op 04-02-2019 om 16:41

Roeptoeter denk je nu werkelijk dat de clubs onder ons de komende weken alleen de punten gaan pakken en wij niets? Wij hebben er nog 10 nodig en zij 15 ! Het is veel belangrijker dat er duidelijkheid binnen de selectie komt, dat spelers duidelijkheid krijgen wie er wel en wie er niet spelen. Dat onze trainers een concept bedenken waarmee maar één doel belangrijk wordt, punten pakken.

Door humphrey op 04-02-2019 om 16:15

@humprey geen reden tot/voor paniek? 5punten voor op emmen{16e} alle reden voor paniek 2-3x verliezen en je staat gewoon terecht onderaan het rechterrijtje{nacompetitieplekken*
als jij wekenlang slecht werk aflevert zegt je baas dan ook ach gewoon zo doorgaan niets aan de hand?

Door roeptoeter op 04-02-2019 om 15:19

na ajax krijgen we Fortuna en vvv ik verwacht minimaal 4 tot 6punten zoniet dan komt de onderkant rechterrijtje sneller dan we denken!!

Door roeptoeter op 04-02-2019 om 14:47

Humphrey, ik ga een heel stuk met je mee, en inderdaad, het bestuur, hoor je en zie je niet. Wat Bruggink zei, waren terechte woorden. Hoop dat Wormuth daar naar luistert. Het niveau van gisteren, deden mij de tijden onder Brood en Jan de Jonge herleven, een bagger wedstrijd.

Door Rene op 04-02-2019 om 14:23

Ik lees heel veel teleurstelling en frustratie, allemaal zeer begrijpelijk want wat we gisteren gezien hebben is niet om enthousiast van te worden. Om onze trainer als pispaal te gebruiken is wel heel kort door de bocht. Onze 26 punten hebben blijkbaar bij velen zand in de ogen doen strooien. Idem de zaken over een mogelijke transfer van Kuwas en Peterson, dat heeft op de spelers veel invloed gehad. Het is gewoon niet te begrijpen dat je de eerste seizoenshelft goed presteert en in de maand januari het volledig laat afweten tegen laagvlieger als Groningen, Zwolle de Den Haag toen. Een of twee punten had er zeker ingezeten. Ik hoor Arnold Bruggink zeggen dat Nederlandse spelers er niet tegen kunnen dat ze geen zekerheid hebben of ze spelen. Duitsers kunnen daar beter tegen. Als dat zo is, wat is dan de stem van onze ass. trainers en TM ? Allemaal Nederlanders, kunnen zij Wormuth niet aan het verstand brengen dat zijn idee van wisselen bij ons niet werkt! Als we het dan over een pispaal hebben, dan kunnen we ons lid ook op deze heren richten toch! Wat is de rol van onze directeur en voorzitter ( die je amper hoort) dan? Ze staan er bij en kijken er na! Wat mis ik Jan Smit nu al. Zijn betrokkenheid, zijn passie die hij ook op de spelers kon overbrengen. Een nederlaag kon je ook direct bij hem zien. Welke wind waait er nu op de burelen van het Polman stadion? Het is niet te hopen dat we de kant van Heerenveen op gaan. Toen Riemer van der Velde daar vertrokken was, werd het bestuurlijk en organisatorisch een chaos. Er is daar nog steeds geen rust in de tent.

Scherven oprapen en opnieuw beginnen, wij als fans moeten achter de club blijven staan, vooral juist nu! Helemaal geen reden voor paniek. Ik wens onze trainers en TM veel wijsheid in de keuzes die ze maken de komende maanden want als er oeen ding duidelijk is, dan is het wel het daaraan heeft ontbroken en dat onze 26 punten veel heeft verdoezeld. Ik blijf er bij dat wij, met deze spelersgroep, ons gewoon met 36 of 37 punten kunt handhaven.

Door Humphrey op 04-02-2019 om 14:11

Een trainer is pas goed als die in staat is om aan te voelen wat er in hun hoofdjes zit.
Ik denk dat het allemaal met diverse perikelen te maken heeft, zoals, wintertransfer, wie gaat en wat komt, of de teleurstelling dat ze in de winterstop geen uitstap hebben gehad of waarom presteren want we hebben toch al 26 punten, wie doet ons wat! en dan wil ik het maar niet hebben over de bestuurlijke- en technische kant hebben daar is door de vernieuwing nog lang geen "een-tweetje", als je naar de resultaten kijk. Beter afgestemmen!
Voetbal is meestal een gevoelssport en als je daar te ver van afstaat dan mis chemi en dat dat gevoel krijg ik als ze op dit moment zie spelen..werkt daar aan.!!
En dan wil ik het maar niet over

Door Jacob op 04-02-2019 om 13:21

Tussen de nr. 7 en 16 zit 5 punten, alle ploegen gaan het moeilijk krijgen dit seizoen. Ook wij.
Misschien is het uitgewerkt, de nieuwe wind. Misschien hebben ze zich theoretisch omver laten lullen door Wormurh.
Ik ben bang dat niemand binnen de club een bommetje kan laten knappen. Te veel ideale schoonzonen en te weinig doortastendheid. Fledderus is te rustig. Touissant geen harde directeur. Kolmschot te volgzaam. Ik vraag me af of er nog wel oorlog gemaakt kan worden. Vóór mijn gevoel is het allemaal te soft, zo ook Wormuth

Door roeptoeter op 04-02-2019 om 12:38

Excuus: Merkel moet uiteraard zijn Drost. Gecorrigeerd.

Door Redactie op 03-02-2019 om 23:55

ADO- Heracles, een povere wedstrijd met magere inzet van vooral Heracles zijde. Verdiende nederlaag.

De eerste helft van het eredivisie seizoen 18/19 was ie niet op dit forum te zien. Vroeg me af of ie ziek was van de goede resultaten. Ja waarschijnlijk; enkele nederlagen van Heracles en Azijnzeikerd DBB ( AZ DBB) is weer terug op dit forum.

Merkwaardig idd om de naam van Merkel in het wedstrijdverslag te lezen. Sinds vorige was bekend dat ie tegen ADO niet mee mocht doen vanwege z'n 5e gele kaart.

Ik zag ook dat Heracles van alle ploegen op de meeste gele kaarten getrakteerd wordt door de arbiters.

Door Jales op 03-02-2019 om 23:06

O ja volgende week Ajax.
Ben bang dat ik met het schaamrood op de kaken het stadion uit loop.

Door Ome Jan op 03-02-2019 om 22:54

Wat zou je kunnen doen om de kritiek te pareren die je krijgt vanwege de vele wissels. De oplossing is dus nog meer wisselen. Win je dan heb je de critiekcasters stil, maar nu.......
De basis bestaat uit 3 verplichte wissels, Merkel, Breukers en Van den Buijs, logisch. Maar is dit nu het moment (uitgerekend tegen ADO) om dan ook nog twee ervaren spelers op de bank te zetten (Petersen en Duarte)? ik vraag het mij af, resultaat heeft het in elk geval niet.
Citaat van Frank in het begin van de competitie was "We gebruiken de oefenwedstrijden om achteraf ons spel te kunnen analyseren. Aan de hand daarvan gaan we finetunen".
Beste Frank ik zie hier niets van terug. Alle ploegen in de eredivisie maken progressie en wij staan stil sterker nog het gaat m.i. slechter

Door Ome Jan op 03-02-2019 om 22:49

Nou Jales hoe lul je het nu weer recht😧?

Door DDB op 03-02-2019 om 22:36

Laatste 11 wedstrijden 9 verloren en dan zijn er hier ook nog mensen die denken dat het wel goed komt.

Door weg ermee op 03-02-2019 om 22:32

A3N ach in elk verslag of voorbeschouwing staan fouten. Let er maar niet op.

Door Jan op 03-02-2019 om 22:14

Maak me nu wel echt zorgen om Wormuth. Vaak zijn zijn analyses wel in orde, maar wat hij nu voor onzin uitkraamt..Hij had in de eerste een uitstekend combinerend Heracles gezien. Tja dan houdt het op.
De steller van het verslag heeft kennelijk ook een andere wedstrijd gezien....Merkel????

Door A3N op 03-02-2019 om 22:11