Flets Heracles, maar het zat ook niet mee: 1-5 tegen Utrecht

VAR leidt halverwege tot discutabele rode kaart Drost

02-03-2019

Waar iedereen gehoopt had op een lekker potje voetbal tussen twee concurrenten in de subtop, werd het zaterdagavond in het Polman Stadion een matige vertonining. Heracles begon slapjes tegen Utrecht, miste felheid en kwam al na tien minuten op achterstand. Daarna herpakte Heracles zich enigszins, Utrecht liet de thuisploeg komen en loerde op de counter. Van beide kanten was het eigenlijk niet erg goed voetbal wat er te zien was. Toch waren er kansen voor Heracles. Zo kwam Adrian Dalmau een teenlengte te kort om de gelijkmaker aan te tekenen en kon Lerin Duarte in kansrijke positie uithalen na een overstapje van Kuwas, maar schoof hij de bal ver naast.

Vlak voor rust kwam Heracles ineens met tien man te staan. Na een duel tussen Jesper Drost en een tegenstander, bleef deze op het gras liggen. Scheidsrechter Bax liet eerst gewoon doorspelen maar werd door de VAR teruggefloten. Na uitvoerige bestudering van de beelden trok hij de rode kaart. Een discutabele beslissing, Drost kwam inderdaad te laat maar haalde niet echt door. Vlak voor rust moest Peterson, die behalve een slim schot op doel vooral slordigheden liet zien, de kleedkamer opzoeken nadat hij in een luchtduel gewond was geraakt. Dabnay dos Santos was zijn vervanger.


De tweede helft was amper op streek of het tiental van Heracles moest de volgende tegenslag incasseren. Jansen kopte de 0-2 binnen. De wedstrijd leek eigenlijk wel gespeeld, Heracles wist vervolgens ook niet veel klaar te spelen. Maar inneens was daar Lennart Czyborra die zijn tegenstander omspeelde, oprukte en met een voorzet Dalmau wist te vinden die fraai binnenkopte. Zou het dan toch nog? Het publiek veerde op uit de sluimerstand, even leek Heracles de geest te krijgen, maar de hoop vervloog al binnen vijf minuten toen de gelanceerde Kerk Dario van den Buijs van zich af schudde en Janis Blaswich passeerde met een strakke bal in de verre hoek, 1-3. In de slotfase liep Utrechts nog uit naar 1-5 door twee penalties waarvan de laatste door weer ingrijpen van de VAR werd gegeven. Die uitslag was geflatteerd, maar op de overwinning van Utrecht, dat nu over Heracles heen gaat op de ranglijst, viel weinig af te dingen. Daarvoor was Heracles vanavond veel te flets.

Reacties

Drost komt alleen maar om te cashen nu weer drie wedstrijden achteroverleunen, wie doet me wat.
Groningen heeft zich in de handen gewreven, die zijn we kwijt. Met dank aan Flederus.
Drost, sta eens een keer op en doe waar je werkgever je voor heeft aangetrokken, voetballen! Ik mis jou Hart voor Heracles!

Door Jacob op 06-03-2019 om 20:49

Jesper Drost gaat in beroep tegen een onvoorwaardelijke schorsing van drie wedstrijden. Hij had er nog één voorwaardelijke op staan van de rode kaart tegen PSV. Ik geef hem weinig kans, dat wordt drie wedstrijden op de tribune plaatsnemen verwacht ik.

Door Humphrey op 06-03-2019 om 18:10

Dario van den Buijs is 1 van de grootste talenten die we hebben. Het klopt dat hij in het begin van het seizoen niet alert was in de verdediging. Begint na de winterstop steeds beter te voetballen. Durft in te spelen en heeft een prachtige lange pass in de benen voor de opbouw.

Door Stephan op 06-03-2019 om 15:26

Droste?

Ik wil niet al teveel woorden over Droste vuilmaken maar ben wel roerent eens dat zijn onverantwoordelijke acties Heracles voetbal niet goed doet. 2x Rood!! hij leert het nooit.
Ik denk dat zijn hart niet in Almelo ligt, laat hem in Zwolle maar verder snuiven! Exit!!

Door jacob op 06-03-2019 om 10:31

@ Ome Jan, ik vind dat heel veel teams in de eredivisie onstabiel zijn en Heracles is geen uitzondering. Feyenoord verliest thuis van Fortuna en gaat met een overwinning tegen Ajax en PSV van het veld en de weken daarna verliezen ze vervolgens van Excelsior en Fc Groningen uit. Idem Ajax en PSV na de winterstop. Ook deze clubs zijn onstabiel. Moeten al deze trainers bij deze clubs zich dat dan aanrekenen?

@ Jacob ja Van den Buijs laat verdedigend nog wel eens een steekje vallen. Maar heb je ook wel eens stilgestaan bij de rol van Jesper Drost? In twee hele belangrijke wedstrijden (PSV en Utrecht thuis) begaat hij domme overtredingen met rood tot gevolg. Je moet vervolgens met 10 man verder bij een achterstand en daar weten deze teams wel mee om te gaan. Een grote nederlaag was het gevolg. Drost loopt al jaren mee in de eredivisie, hij moet zo langzamerhand toch wel weten wat hij wel en niet kan doen!

Door Humphrey op 05-03-2019 om 14:38

Je kunt nu niet alles ophangen aan de VAR of aan de rode kaart. Feit is dat we een hardstikke onstabiel elftal hebben. Dat is al vanaf het begin van de competitie. Er zitten hele grote verschillen in uitvoering, inzet en opstelling. Dat is wat er mijnsinziens aan mankeert. Laat ik even duidelijk zijn dit is de technische staf aan te rekenen.
De scheids was slecht maar laten we hem niet de schuld van deze nederlaag in de schoenen schuiven.

Door Ome Jan op 04-03-2019 om 21:01

Wat doen we nog langer met van de Buijs.

Ik heb mij al het hele seizoen geergerd aan de manier van zijn verdedigen. Bij verdedigen en hoekschoppen staat hij bijna altijd verkeerd te dekken, bij een sprintje komt die altijd snelheid tekort waardoor hij genoodzaak is snel te tackelen.
Wat heeft dat ons wel niet gekost aan punten.
PEC/Zwolle, zowel uit als thuis was hij de zwakste schakel, 5 punten
NAC, liet hij de voorzet van rechts kome, 3 punten
Fortuna/Sittart ook daar gaf die niet thunis, 3 punten
Utrecht jl. drie keer in de fout drie doelpunten, 3 punten
Als je deze blunders bij elkaar optelt dan zou je hem geen speel minuten meer moeten geven. Wie heeft hem eigenlijk gescout, ongeloofelijk!!
Maar bij Heracles denken ze er anders over, "we winnen samen maar verliezen ook samen".
Dat is fout! Je moet mekaar durven aanspreken op je tekortkoming en niet verschuilen achter het feit dat je als team gefaald hebt. Ik vind Wormuth best wel een goede trainer om jongens die op de training goed bezig zijn een basisplaats te geven maar ik zou ook graag zien dat hij kritischer is tijdens de wedstrijd dan had hij van de Buijs allang eruit gehaald.
Wormuth, je moet de spelers inschatten hoe ze met druk omgaan en daar heb je geen 24 wedstrijden voor nodig.
Wormuth nicht so liebt zijn, bitte?

Door jacob op 04-03-2019 om 20:22

Utrecht heeft er toch 5 gemaakt! Ja ik ben er weer bij 😉😊

Ik heb het over de EERSTE 3 goals van hen gehad!! Ja wij hadden er toen ook 1 gemaakt, maar bij 1-3 was de wedstrijd al gespeeld. Deze drie goals hebben we simpel weggeven en dat komt niet door Bax of de VAR dat in mijn punt! Gewoon terecht verloren omdat we niet scherp zijn begonnen en zelf niet in ons spel zijn gekomen. Jammer maar is niet anders. Zelfs onze trainer vond het rood. Dat zou ik Dicky Advocaat niet hebben horen zeggen als het een van zijn spelers geweest zou zijn.

Door Humphrey op 03-03-2019 om 16:38

Hoe smaakt de drank humprey, 3-0 knap hoor . Laat je analyse aan een ander over. De wedstrijd is niet verloren door de scheids en de var jales maar ze hebben wel een zware cruciale rol gespeeld. E mag daar een goede evaluatie over gegooid worden.

Door Erik op 03-03-2019 om 15:34

Humphrey ben je er wel geweest bij de wedstrijd? Het lijkt erop dat je je geheugen kwijt bent. Ook bv. met de tussenstand.

Door Hans op 03-03-2019 om 12:51

Het standpunt dat je beter geen kritiek leveren op de VAR/ Arbitrage omdat je daar geen punten voor krijgt, is wel erg kort door de bocht.

Vind het ook negatief omdat er daarmee van uit gegaan wordt dat het niet beter zou kunnen.

Zo’n arbitrage zoals gisteravond, is de voetbalfluit niet waard.


Door Jales op 03-03-2019 om 11:05

Gelukkig hebben we een hele realistische trainer en in het interview bij Fox spreekt hij klare taal over de rode kaart. Ook het feit dat de spelers bij de minste aanraking in het 16 meter gebied zich laten vallen zegt veel. Vorige week hadden we daar voordeel van ( Duarte) nu nadeel ( Dalmau niet en Bazoer wel).

Laten we gewoon naar het spel van onszelf kijken, dat was niet goed en slim genoeg om Utrecht het lastig te maken. De trainer heeft onderwerpen te over om dat met het team te bespreken. Laten ze zich daar op focussen dan komen de overwinningen weer vanzelf. Al dat gejammer over de scheide en de VAR, verspilde energie en we krijgen er geen punten voor.

Door Humphrey op 03-03-2019 om 09:46

@Humphrey
Dat je niet in herhalingen wilt vallen is prima. Maar de tussenstand 3-0 of 0-3 die jij schrijft meegemaakt te hebben, was er niet.

De doelpunten na de 0-1, vielen toen Heracles in onder tal speelde, door een beslissing vd VAR/arbitrage. Jij hebt het kennelijk anders gezien gisteravond.

Door Jales op 03-03-2019 om 08:53

Ik wil niet in herhaling vallen, Jales de eerst 3 goals van Utrecht waren niet van invoeld op een beslissing van de scheids en/of de VAR. Ze zijn simpels door ons weggegeven. Bij de 3-0 laat Van den Buijs zich simpel piepelen door Kerk. Bij 2-0 laten we ons bij een standaardsituatie verrassen en letten we niet op. Cadeautjes waar Utrecht dankbaar gebruik van heeft gemaakt.

Door Humphrey op 03-03-2019 om 08:20

@ Humphrey,

Je schrijft dat je e.e.a. ( Rode kaart, penalty’s) kunt geven. M.a.w. deze beslissingen waren ook voor jou kennelijk echt overtuigend.

Al die kan wel / hoeft niet gevallen vielen in het voordeel van FcU uit. Zware overtredingen door FcU ( op Breukers en Peterson) bleven onbestraft. Deze beslissingen van de VAR/ Arbitrage geven geen indruk van onpartijdigheid.

Heracles heeft van Fc U verloren, vooral door VAR en Bax. Vot dr met!

Door Jales op 03-03-2019 om 08:07

Niet verloren door Bax en ook niet door de VAR. Verloren omdat we gewoon slecht aan de wedstrijd beginnen. Utrecht had wel een antwoord op hoog druk zetten door ons. Dat werd wel geprobeerd maar wij hadden daar geen antwoord op. Soms heb je de scheids mee (VVV uit) en nu helemaal niet, want beide strafschoppen kan je geven. Onze trainer heeft het juist verwoord. In het 16 metergebied gaan de spelers bij de minst geringst aanraking liggen terwijl dat op het middenveld niet gebeurd. Het woord schwalbe hebben we hier in Nederland tot kunst verheven. Dalmau gaat veel te makkelijk liggen terwijl als hij pogingen onderneemt om bij de bal te komen, hij nog zeker een mogelijkheid heeft. We moeten niet zo piepen als je verliest van een slimmer spelend Utrecht want de drie goals van hun waren geen cadeautjes van de VAR of scheids. Drost heeft blijkbaar niet geleerd van PSV thuis. Het was ongelukkig en zeker niet met opzet, maar je kan hem geven, hij kan met deze actie ook zijn lichaam voor de bal zien te krijgen ipv zijn been. Verder vond ik ons, na de 0-1 en voor de gele kaart, een half uur goed spelen en hield de Utrecht doelman hun op de been.

Door Humphrey op 03-03-2019 om 07:24

Een tribunaal? Ik heb uit betrouwbare kring vernomen dat zelfs de CIA en de opperste Sowjets zich er mee bemoeit hebben.

Door De Carnaval deurzakkers op 03-03-2019 om 07:12

Zowel “arbiter” Bax als de VAR rood wat mij betreft.

Harde overtredingen van FcU-spelers op Tim Breukers en later op Kuwas in de 1e helft werden gemist door de arbitrage. Voor de overtreding van Jesper Drost had geel volstaan.
Het onbenullige en levensgevaarlijke koppen door de verdediger van Utrecht waarna Peterson van het veld moest, werd onbestraft gelaten.
En ja de penalty’s in de 2e helft….

Al met al een aanfluiting deze arbitrage. Of was het misschien een tribunaal?

Door Jales op 03-03-2019 om 06:07

Ik bedoelde natuurlijk Droste zat op de bank!

Door Henk op 03-03-2019 om 04:23

Roeptoeter de naam van de speler die rood kreeg heet Drost. Drost zat op de bank.
Overigens was de overtreding dom maar zeker geen rood , geel had hier moeten volstaan
En de penalties? Zwijgen maar dat is het beste!
Tot slot: wanneer houdt iemand die Advocaat eens bij de vierde man weg; elke wedstrijd hetzelfde liedje

Door Henk op 03-03-2019 om 04:20

HER-VAR 1-5

Door Stephan op 02-03-2019 om 20:14

terecht rode kaart voor droste de 2e keer al dit seizoen!!
zo we zijn weer van de roze wolk afgeflikkerd!

Door roeptoeter op 02-03-2019 om 19:27