Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles laat het afweten

Heracles laat het afweten

Heracles heeft het zondagmiddag thuis tegen Heerenveen vrij hopeloos laten afweten. Het werd 1-2, nadat het bij rust al 0-2 stond voor de Friezen. Invaller Brahim Darri tekende voor de tegentreffer, en op zeer fraaie wijze met een schot vanaf de punt van de zestien, maar dat gebeurde pas ver in de extra tijd, toen iedereen zich al verzoend had met een nederlaag en een deel van het publiek al op weg was naar de uitgang. Eigenlijk had Heracles ook geen recht op een punt gezien het armetierige voetbal dat de ploeg op de mat legde.  

Jammer, want drie punten waren absoluut nodig geweest om zicht te houden op deelname aan play offs. Uit niets bleek echter dat Heracles zich dit leek te realiseren. Bij winst was Heracles zelfs op de achtste plek beland - waar nu Heerenveen dus terecht is gekomen. Nu staat Heracles tiende.  Met wedstrijden tegen Ajax en AZ in het vooruitzicht lijken de play offs nu wel erg ver weg. 

De wedstrijd was van beide kanten bepaald niet hoogstaand. Heerenveen oogde echter frisser, voetbalde wat makkelijker. Kansen deden zich echter aan beide zijden slechts mondjesmaat voor. Vijf minuten voor rust resulteerde het wat betere spel van de gasten in een 2-0-voorsprong. De eerste goal viel uit een corner, de tweede vanaf de penaltystip na een domme overtreding van Robin Pröpper.

Na rust ging Heracles opportunistisch spelen met onder meer Paul Gladon voor Sebastian Jakubiak. Het veldspel werd er niet echt beter op, meer en meer werd de lange bal gehanteerd, Heerenveen was op het middenveld heer en meester. Toch wist Heracles enkele kansjes te scheppen. De grootste deed zich rond de 65e minuut voor toen eerst Peterson zijn schot ternauwernood geblokt zag worden en Kuwas daarna in de rebound over schoot. Ook Heerenveen kreeg echter mogelijkheden.

Naarmate de wedstrijd vorderde, verdween ook de overtuigingskracht aan zwart-witte zijde. Het voetbal was te armetierig. Werden we deze middag dan weer met de neus op de feiten gedrukt? Moeten we niet teveel verwachten van Heracles, ondanks de goede resultaten de afgelopen weken? Hoe het ook zij.  'We waren gewoon te slecht vandaag', aldus John Stegeman. 

Reacties:


geplaatst op: 07-04-2018 21:08:24
Naam: N!cky
Reactie:
Ik zie nog geen voorbeschouwing op Ajax - Heracles maar ik hoop absoluut morgen op een stunt!
Als we 100 euro inzetten op winst Heracles verdienen we 2.075 euro. Wat zou het toch mooi zijn om twee keer in één seizoen van Ajax te winnen!



geplaatst op: 02-04-2018 23:41:03
Naam: Humphrey
Reactie:
Tja een constatering waar we geen bal mee opschieten. Soms zit het mee en soms zit het tegen.

Hoe gaat dat dan volgend seizoen met de video scheids? Kunnen we in zo’n situatie dan gebruik maken van de video scheids? Bij hockey doen ze het wel en heeft de trainer drie keer de mogelijkheid om de video beelden te bekijken.


geplaatst op: 02-04-2018 20:21:54
Naam: A3n
Reactie:
Heb nog even de samenvarring bekeken, maar de goal van Gladon was volgens mij geen buitenspel!


geplaatst op: 02-04-2018 14:12:38
Naam: Jales
Reactie:
De thuiswedstrijd tegen Heerenveen viel uit de toon in vergelijking met andere thuiswedstijden van Heracles.

Zeker Jakubiak bleek na de winterstop een versterking, vooral lef en durf, t.o.v. zijn voorganger Pelupessy.
Maar voetballen op 1e paasdag bleek voor Jakubiak en andere Heracles spelers geen goede dag om het beste qua voetbal in zichzelf naar boven te halen.

En tja, wordt het een paar minuten eerder 2-1, dan had de wedstrijd zo nog maar de goede kant voor Heracles op kunnen kiepen.



geplaatst op: 02-04-2018 10:01:59
Naam: patrick
Reactie:
Wat is dat toch iedere keer ? Castro spreekt over het missen van overwinningsdrang. Hierin heeft hij volkomen gelijk. De wedstrijdmentaliteit deugt niet in deze groep. Gisteren was het weer een slappe vertoning. Peterson raakt al geen weken meer een fatsoenlijke bal. Vermeij is niet de balvaste spits. Propper moet constanter worden, maakte gisteren ook weer zijn gebruikelijke fouten. Met het oog op de wedstrijdmentaliteit snap ik het beleid met Van Ooijen niet. Deze speler mag blijven, maar ik vind het een verschrikking op het middenveld. Te veel balverlies, loopt uit de organisatie en heeft geen enkel rendement. Ik zie niet in waarom hij kan blijven. Onze nieuwe duitse trainer heeft op mentaliteitsgebied een duidelijke uitdaging. Ik hoop dat hij hier in verandering kan brengen.
Ik weet het, mijn verhaal is vrij negatief. We mogen blij zijn dat we al veilig zijn. Dit is tot stand gekomen door een paar goede reeksen. De wisselvalligheid moet er uit. Toch wel weer knap dat ze zich snel veilig spelen, maar ik vrees dat de laatste 6 wedstrijden om niets gaan.


geplaatst op: 01-04-2018 18:46:01
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik ben dan benieuwd naar jou scherpe analyse na Az thuis Geert, kom verras ons kerel😊


geplaatst op: 01-04-2018 18:20:42
Naam: Geert
Reactie:
Jammer Humphrey dat je er niet bent tegen AZ. Het is een groot gemis en ik zal je scherpe analyse missen.


geplaatst op: 01-04-2018 18:20:31
Naam: Draaijer
Reactie:
Humprhey, dat het jammer was en dat we bij winst 8e zouden staan, stond al in het verslag hoor.


geplaatst op: 01-04-2018 18:02:10
Naam: Humphrey
Reactie:
Heel jammer dit, want bij winst sta je op de 8e plaats en kun je afstand nemen van Heerenveen. Als we zo voetballen hebben we niets in de play offs te zoeken toch!? Het seizoen is normaal verlopen, thuis vaak de sterkste en uit veelal dramatisch. Met nu 37 punten staan we op de plaats waar we horen te staan. Az thuis kan ik niet bijwonen, maar hopen dat we in de laatste thuiswedstrijd tegen Fc Utrecht het seizoen waardig kunnen afsluiten. En Kuwas wil graag hogerop, als hij zo blijft spelen kan hij beter bij ons blijven. Zijn extra klasse kwam er vandaag niet uit. Ik maak mij meer zorgen om Monteiro, wederom de beste er af, die kunnen we niet houden verwacht ik.

Reageren: