Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Verdiende overwinning in leuke derby: 2-1

Verdiende overwinning in leuke derby: 2-1

Heracles heeft vrijdagavond de derby met Twente verdiend gewonnen. Het werd 2-1, alle goals vielen in de tweede helft. Het was een leuke derby, misschien wel de leukste wedstrijd van dit seizoen. 

Heracles ging furieus van start en tikte de gasten aanvankelijk soepel combinerend helemaal weg. Al in de tweede minuut, nadat Maher Monteiro grof onderuit had gehaald, was het al bijna raak toen Kuwas zijn vrije trap ternauwernood gekeerd zag worden door Twente-goalie Drommel. Het enorme overwicht leverde wel veel halve mogelijkheden op maar geen echt grote kansen. Na zo'n twintig minuten nam Heracles wat gas terug, waarna de wedstrijd wat wegkabbelde naar de rust. Heracles bleef wel de veel beter voetballende ploeg, wat Twente liet zien was uiterst armoedig, op enige lijn, een idee, laat staan combinaties viel de formatie van Gertjan Verbeek niet te betrappen.  

In het tweede bedrijf brandde het duel pas echt los. Al na vijf minuten scoorde Twente uit een counter, maar nog geen zes minuten later kwam Heracles weer op gelijke hoogte. Kuwas liet een fraaie bal op de opkomende Baas van zijn voet vertrekken, die zette laag voor waarna Peterson de bal binnen schoof. Dik vijf minuten later deed Heracles recht aan de verhoudingen in het veld. Pröpper kopte een cornerbal hoog over Drommel heen in het doel, Maher probeerde de bal er nog uit te koppen maar via de onderkant lat belandde de bal alsnot in het doel, 2-1.

Heracles trok zich vervolgens terug, Twente drukte, vooral via lange ballen. Er waren kansen aan beide kanten, namens Heracles toonde Castro zich weer fenomenaal. Uitvallen van de zwart-witten hadden eigenlijk de derde en bevrijdende treffer op moeten leveren, maar door onnauwkeurige passing kwam het er niet van. Maar Heracles hield stand en won na twee jaar weer eens de derby. En volkomen verdiend. De spelers leken ook te beseffen hoe belangrijk de overwinning voor de supporters is, ze bleven de overwinning uitvoerig vieren met de fans. Twente werd nog steviger in de kelder gedrukt en kan dit weekend zelfs op de laatste plek terecht komen.  

 

Reacties:


geplaatst op: 15-03-2018 13:41:47
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik probeer bij de feiten te blijven WATTE. We verliezen binnen de Heracles organisatie teveel personen met ervaring en dat in een korte tijd. Dat is heftig. Laten we hopen dat de vervangers het verlies goed gaan opvangen.


geplaatst op: 14-03-2018 23:12:20
Naam: WATTE
Reactie:
Pas op met je zorgen uitten omtrent dit vertrek humphrey en harry.


geplaatst op: 14-03-2018 20:51:12
Naam: Humphrey
Reactie:
Harry ik heb dit deze week al in de wandelgangen vernomen dat hij zou vertrekken, nu is het officieel. Hij gaat per DIRECT staat er op de site. Als je dat leest zou het wel via de achterdeur ipv de voordeur zijn. Jammer omdat scouts heel belangrijk zijn voor een club als Heracles. Weer een waardevolle pion in de organisatie die vertrekt na bijna 10 jaar trouwe dienst. Blijkbaar worden er naast spelers ook scout weggekocht, het moet niet gekker worden.


geplaatst op: 14-03-2018 19:01:23
Naam: Harry
Reactie:
Ab de Boer naar Utrecht. Een groot verlies voor ons. Een hele goede scout met een breed netwerk en goede kijk op talent.


geplaatst op: 13-03-2018 13:48:28
Naam: WATTE
Reactie:
Hahaha.

Mooi dat ik geassocieerd word met negatief schrijven.
Zoals jullie waarschijnlijk weten reageer ik nooit op een wedstrijd of verslag.

Dit hele jaar heb ik op deze site slechts mijn zorgen geuit omtrent het vertrek van Nico Jan en de benoeming van Mark Jan. Zelfs niet dat ik het er mee oneens ben, alleen dat er wel veel ervaring vertrekt....
En dat ik hoop dat er en trainer met ervaring en netwerk wordt aangehaald vanwege het gat dat Stegeman en achterlaat (hierop was ik begin dit jaar een begin vorig jaar wel kritisch maar volgens mij niet op internet)

Maar ja, zorgen uiten en je wordt in en illuster rijtje geplaatst.

Groeten WATTE
azijnzeiker


geplaatst op: 12-03-2018 17:08:20
Naam: heravjenne
Reactie:
Humphrey:kan hier weinig aan toevoegen!!


geplaatst op: 12-03-2018 16:57:48
Naam: Humphrey
Reactie:
Het is al jaren hier zo Heravjenne, als het slecht gaat dan komen de commentaren en kritische opmerkingen bij bosjes binnen. Dan worden we zelfs 'het lachertje van de eredivisie' genoemd. Dat is op de site van HAFC al niet anders. Maar gaat het daarentegen goed, dan hoor en zie je ze niet. Blijkbaar zitten ze dan stil in een hoekje te 'genieten' van ons succes.

Wat de toekomst betreft hoop ik dat de heren, die het nu voor het zeggen hebben, het net zo goed gaan doen als hun voorgangers. Het blijft afwachten. Onze nieuwe Technisch Manager is een groentje in het vak en wordt voor de leeuwen gegooid. Hij krijgt nog een maandje de steun van Nicojan. Verder begreep ik dat één van onze scouts (ene Ab begreep ik) naar FC Utrecht vertrekt. Blijkbaar hebben ze in Utrecht gezien dat de man oog heeft voor talent en ze goed in kaart heeft. Dat is jammer, want een goed en ervaren scoutingsteam is van levensbelang voor onze club, mede omdat we geen eigen jeugdopleiding hebben. Bovendien vissen er steeds meer eredivisie clubs in dezelfde vijver (de JL). Je moet als club scherp en alert blijven, want voor een modale eredivisieclub als Heracles blijft altijd het gevaar bestaan dat het ooit wel eens mis kan gaan. We zullen zien wat de toekomst zal brengen en de nieuwe beleidsbepalers er het beste van maken.



geplaatst op: 12-03-2018 15:54:39
Naam: heravjenne
Reactie:
Nu mis ik toch wel de analyses van oa Eduard!tekst:bij Twente gebeurt ten minste wat.en de reacties van Watte en rode sjaal!


geplaatst op: 11-03-2018 19:54:36
Naam: Henk
Reactie:
Gewoon reageren lukt blijkbaar niet.
Waar haal je vandaan uit mijn opmerking dat er sprake is van drammen of builen. Je moet niet telkenmale verkeerde conclusies trekken als anderen er vermeend wat anders tegenaan kijken.



geplaatst op: 11-03-2018 18:02:31
Naam: Jales
Reactie:
Tja Henk,

Jouw worsteling met het toetsenbord is je vergeven.

De intentie van mijn opmerking richting jou en anderen is dat je niet tot vervelends toe moet blijven zeuren, of anders gezegd, nöln’n of dram’m door niet verder de kijken dan je neus lang is bij de minste of geringste tegenslag. Beleid en visie bij Heracles kan nauwelijks beter als je om je heen kijkt.

Wees gewoon trots op die topprestaties die door Heracles worden neergezet en geniet van dit succes als resultaat van beleid zonder paniekvoetbal.



geplaatst op: 11-03-2018 15:40:05
Naam: Henk
Reactie:
Laatste poging, ik bedoelde JALES.


geplaatst op: 11-03-2018 15:26:15
Naam: Henk
Reactie:
Sorry, ik bedoel natuurlijk Haltes!



geplaatst op: 11-03-2018 15:18:31
Naam: Henk
Reactie:
Haltes
Intentie van mijn opmerking is dat je altijd alert moet blijven op verbetering van die structuur in al zijn geledingen, maar dat had je wel begrepen neem ik aan!


geplaatst op: 11-03-2018 13:22:37
Naam: Jacco
Reactie:
Top niks op aan te merken.
Ja misschien het creeeren van kansen, dat was niet echt top.

Monteiro is verdomme wel een klasbak(je).

Heel knap van onze vertrekkende trainer dat hij deze jongens heeft omgetoverd tot een team. Het wordt steeds stabieler krijg ik de indruk, hetzelfde als in het jaar dat wij europa haalden, Toen werden we sterker naarmate de competitie vorderde. Vaak waren wij toen in de tweede heft heer en meester op vermoeid ogende tegenstanders.

Klasse prestatie van Stegeman,



geplaatst op: 11-03-2018 11:57:50
Naam: Jales
Reactie:
Tja Henk,

Wat bij Heracles structureel eigenlijk niet beter kan is dat ze niet luisteren naar mensen die bij de minste of geringste tegenslag, of zelfs wanneer het fantastisch gaat, de boel over hoop willen gooien.

Dat Heracles het al lang structureel beter doet dan de naaste concurrentie behoeft verder geen betoog, toch?



geplaatst op: 11-03-2018 09:41:50
Naam: Henk
Reactie:
Humphrey ik ben het helemaal met je eens.
We moeten structureel verbeteren.
Overigens ben ik vrijdag naar de wedstrijd geweest na een tijdje afwezig te zijn geweest om reden zoals ik die laatst aangaf.
Ik heb genoten van de passie en strijdlust van onze jongens en niet te vergeten dat ze een kwaliteit beter speelden dan FC Twente.



geplaatst op: 10-03-2018 16:20:00
Naam: Stephan
Reactie:
Ook nieuwe toeschouwers en sponsors voelen zich verbonden met onze stabiele "traditions verein" waar ze goed en herkenbaar voetbal kunnen zien, in een sfeervol stadion. Als wij verder doorgroeien qua toeschouwers en sponsors dan hoeven we minder snel onze beste spelers te verkopen.....

Borne wordt steeds meer zwart/wit en ik zie ook steeds meer supporters uit Hengelo naar het Polman stadion komen.

Van harte welkom......


geplaatst op: 10-03-2018 15:47:30
Naam: Humphrey
Reactie:
Denken je nu werkelijk dat het ons veel gaat opleveren als zij er uit vliegen? En zitten we op deze ‘ overlopers’ te wachten? Idem de sponsoren? Die lopen straks net zo hard weer weg als het daar weer beter gaat en bij ons eventueel minder. Willen we als Heracles echt een groeispurt maken, ten koste van hen, dat moet er flink geïnvesteerd worden en moeten we niet elk seizoen de beste spelers verkopen. En vervolgens weer opnieuw kunnen beginnen.


geplaatst op: 10-03-2018 15:26:50
Naam: Stephan
Reactie:
Humphrey

1.Derby's tegen PEC of tegen Go Ahead (als John daar de boel weer op de rails heeft) zijn goede vervangers voor de Twentse derby.

2Als we vanuit zwart/wit perpectief kijken dan weegt het voordeel van extra jaarkaarten en sponsors bij degradatie voor FCT veel zwaarder dan 1 keer per seizoen een derby.




geplaatst op: 10-03-2018 13:32:32
Naam: Jales
Reactie:
@ Humphrey,

Ik begrijp dat jij met je opmerking , de derby moet blijven, van het voetbal een jurysport wilt maken. Dit net als 2 jaar leden toen men vond dat TCT toch een licentie moest krijgen, terwijl ze de regels daarvoor op grove wijze hadden geschonden. Zo jammer was dit toen.

Het mooie van voetbal is juist de onafhankelijkheid van een jury. De nummer laatst aan het eind van het seizoen moet eruit en de nummers 1 en 2 na laatst krijgen nog een kans. Zo hou je de boel gezond. Dit is goed en geen enkele reden om te gaan jammeren en janken.



geplaatst op: 10-03-2018 12:40:28
Naam: Humphrey
Reactie:
Geweldige avond en goede en verdiende uitslag. Wat willen we nog meer als Heraclieden. Het lachertje van de eredivisie komt toch uit Enschede! De derby moet blijven, ook volgend seizoen. Zo vaak hebben we ons stadion niet helemaal uitverkocht. Op naar de play-offs want, ondanks het zware programma, zit dat er nog steeds in. We zitten in een flow en die moet je zien vast te houden.

Verder zou ik mij niet druk maken wat Ten Voorde allemaal schrijft. Zijn krantje ligt morgen al weer bij het oud papier.


geplaatst op: 10-03-2018 12:26:30
Naam: Jales
Reactie:
Andermaal na PEC en Roda, en voor de derde keer oprij alweer, een mooie overwinning voor Heracles, vrijdagavond tegen FCT.

Volgens ster supporter en reporter, L. ten Voorde van Tubantia, was er wat voor te zeggen en of schrijven dat Heracles de tegenstander vrijdagavond had laten winnen, zodat we derby’s kunnen blijven spelen. En ook dat we in Almelo eigenlijk moeten huilen of op zijn minst een traantje moeten wegpinken als FCT degradeert. Wat een verknipte en op zijn minst onsportieve redenatie, dacht ik.

Misschien gaat FCT aankomend seizoen terechtkomen waar het al 2 jaar thuishoorde, namelijk op regionaal niveau. Mooie affiche toch: De Graafschap tegen Twente.

Maar het belangrijkste, Heracles op weg naar de play-offs.


Reageren: