Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles na 2-1 zege op PEC Zwolle nagenoeg 'veilig'

Heracles na 2-1 zege op PEC Zwolle nagenoeg 'veilig'

De kou had veel Almeloërs er blijkbaar van weerhouden naar het stadion te gaan voor de wedstrijd tegen PEC Zwolle. Het stadion was nog nooit ze slecht bezet dit seizoen, maar de mensen die er wel waren werden getracteerd op een hartverwarmend duel dat Heracles drie punten opleverde. Het werd 2-1 dankzij doelpunten van Stefan Peterson en Vincent Vermeij. 

De verwachting van trainer John Stegeman dat het wel eens een leuke wedstrijd kon worden, kwam uit, al duurde het even voor de wedstrijd echt op gang kwam. Na kansen aan beide kanten - Kuwas raakte de lat - in de beginfase viel het duel wat stil. Na twintig minuten ontbrandde de strijd pas echt. Brandley Kuwas zag een indraaiende corner via de handen van de Zwolse keeper Boer op de lat belanden, Vermeij kreeg de rebound er ook niet in. Even later was het aan de andere kant bijna raak, Mokthtar schoot echter naast. Tien minuten voor rust was het dan wel raak voor Heracles, toen de vrijstaande Stefan Peterson een afgemeten voorzet van Kuwas knap tegen de touwen kopte. Op slag van rust raakte Kuwas nog de paal, ook weer met een corner. 

Na rust maakten de gasten al snel gelijk via Parzyszek die na een slimme steekpass alleen op Castro af mocht gaan. PEC Zwolle nam het heft in handen, wilde erop en erover, maar Heracles herpakte zich en kwam weer op voorsprong. Vincent Vermeij kon inschieten nadat de bal in de zestien was blijven liggen na een missertje van Peterson. 

In het vervolg drong PEC Zwolle nog flink aan, er deed zich nog een doldwaze scrimmage voor het doel van Castro voor en Heracles kwam goed weg toen Pröpper binnen de zestien een tegenstander ten val bracht door zijn been te laten staan. Daar stond tegenover dat Kuwas vier minuten voor tijd de wedstrijd op het slot had kunnen gooien, maar hij stuitte weer op Boer - het zit onze beste speler niet mee in de afronding de laatste tijd.

Het was al weer de derde nederlaag op rij voor de Zwollenaren. Heracles komt door de overwinning op dertig punten, wat wellcht al genoeg is voor handhaving. Maar we krijgen over twee weken Twente: wat is er mooier om ons dan definitief veilig te spelen?! 

 

 

 

 

  

Reacties:


geplaatst op: 26-02-2018 12:52:12
Naam: Harry
Reactie:
Het een sluit het ander niet uit. Ik geniet, kom al ruim 50 jaar naar Heracles, maar heb ook oog voor de realiteit.
Fout is fout. Goed is goed.


geplaatst op: 25-02-2018 21:39:41
Naam: Jales
Reactie:
@ Harry,
Ik zou eens wat minder naar Fox kijken en luisteren. I.p.v. daarvan gewoon in het stadion de wedstrijd meebeleven. Dan hoef je niet na te praten maar kun je je eigen oordeel vellen.
Nijhuis was onopvallend. Hij liet Heracles en Pec voetballen. Behalve in de ogen van een notoire zeikerd is dat nu precies wat een goeie scheids moet doen, toch!



geplaatst op: 25-02-2018 19:12:17
Naam: Elwood
Reactie:
Wil volgend jr eens zien een middenveld met monteiro,jakubiak en duarte zien! Lijkt mij geweldig uitdaging


geplaatst op: 25-02-2018 17:46:56
Naam: klaas
Reactie:
ik lees op verschillende site,s de reactie van een supporter op het gooien van bier ri Diederik Boer. Ik lees echter nergens dat Diederik Boer kort er voor een bal hard het publiek in schoot. Dat is de huidige voetbalpers. een deel er uit lichten waardoor veel in een verkeerd daglicht wordt geplaatst. Ik keur de actie van deze supporter niet goed. Maar dat het bestuur met deze fan om tafel wil gaat mij iets te ver. Dan ook de actie van Boer belichten.


geplaatst op: 25-02-2018 14:53:51
Naam: Harry
Reactie:
Ik snap niet dat er niet of nauwelijks gesproken is over de fout van Nijhuis. De overtreding (elleboog) op Vermeij was absoluut rood. Analisten van Fox sports vonden dat ook unaniem. Vergelijkbare overtreding als die van Matavz . Hoeveel wedstrijden kreeg die aan zijn broek?
Die Nijhuis maakt zo langzamerhand zij eigen spelregels...


geplaatst op: 25-02-2018 13:06:06
Naam: Jales
Reactie:
Bijzonder mooie voetbalwedstrijd zaterdagavond. Zowel Heracles als PEC wilden voetballen.
De supporters die niet in het stadion waren hebben zich deze pracht voetbalwedstrijd zelf door de neus geboord.
Heracles heeft de wedstrijd terecht gewonnen omdat het de meeste doelrijpe kansen wist te creëren.

Genieten was het wederom van Brandley Kuwas. Een medespeler een doelpunt laten maken is klaarblijkelijk tot nu toe zijn specialiteit.

Belangrijke rollen in positieve zin voor Tim Breukers, Monteiro, Castro, Van Ooijen en Jakubiak. En ja, Peterson werkte zich weer een slag in het rond, maar zijn acties mislukten jammer genoeg meer dan eens. Hij scoorde gelukkig wel de 1-0 voor Heracles.
Ben benieuwd of Kuwas bij de eerstvolgende thuiswedstrijd ook eens kan scoren.




geplaatst op: 25-02-2018 10:02:29
Naam: patrick
Reactie:
Mooie overwinning gisteravond met een spectaculaire 2e helft. Zo kun je zien dat je op basis van strijd en inzet ver kunt komen. Hierin gaf Tim Breukers (door mij regelmatig afgekraakt) het juiste voorbeeld. Ook ben ik altijd erg gecharmeerd van Jakubiak, echt een geweldige aankoop. Ook Monteiro mogen we niet vergeten, die verdiend een compliment. Jammer is dat we voorin de klasse van Armenteros missen. Vermeij werkt hard en scoort regelmatig, maar is technisch onbegaafd. Peterson vind ik ook zeer matig, komt geen man voorbij. Toch scoort hij ook geregeld. Vrijdag 9 maart moeten we on seizoen bekronen met een glorieuze overwinning op onze buurman. Wij zouden dan veilig zijn en we kunnen hun mooi verder in de kelder drukken. Dat is de wedstrijd van het seizoen!!


geplaatst op: 25-02-2018 08:26:35
Naam: Humphrey
Reactie:
Mooie overwinning en gezien de kansenverhouding toch wel een juiste uitslag. We zouden ‘ het lachertje’ van de ererdivisie zijn met ons aankoop beleid zoals hier ooit eens door iemand werd beweerd. Niet dus, zonder problemen heeft de club zich weer kunnen handhaven. Een belangrijke tijd is aanstaande met contractverlenging, nieuwe trainer(s), en wederom verkoop van speler(s). Nu zonder ervaren bestuurder en technisch directeur. Ik heb zo mijn twijfel, maar mogelijk is ze ongegrond. Geeft de nieuwe mensen de tijd hoor ik sommige fans zeggen. Een ding weet ik wel, een modale club als Heracles moet altijd op haar hoede zijn en kan zich geen misstappen en verkeerde keuzes veroorloven.

Reageren: