Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Spectaculaire inhaalrace in Groningen

Heracles heeft op spectaculaire wijze een punt behaald in het uitduel tegen FC Groningen. Bij rust keek de ploeg tegen een 3-1 achterstand aan, na negentig minuten stond er 3-3 op het scorebord. En als Vincent Vermeij in de slotfase een grote kans had benut, dan had Heracles zelfs voor het eerst dit seizoen met drie punten terug kunnen keren in Almelo.

De wedstrijd kwam traag op gang, het was vooral rommelig in de beginfase. Na krap een halfuur brandde het duel los. Groningen kwam aan de leiding maar vijf minuten trok Heracles de stand al weer gelijk. Brahim Darri nam een vrije trap heel snel, Jamiro Monteiro nam de bal mee en schoot via een Gronings been laag en hard raak. Voetballend was Groningen de betere ploeg. Heracles, zonder de grieperige topscorer Reuven Niemeijer, loerde vooral op de counter. Vlak voor rust kwamen de noorderlingen met twee goals op een 3-1 voorsprong.   

Stegeman greep in de rust in en bracht Brandley Kuwas –nog niet fit genoeg voor de volle 90 minuten - voor Darri en Paul Gladon voor Jamiro Monteiro. De offensieve ambities die uit de wissels spraken werden in het tweede bedrijf waargemaakt. De noorderlingen kwamen er nauwelijks meer aan te pas. De aansluitingstreffer kwam van Vermeij uit een assist van Kuwas. De gelijkmaker van Robin Pröpper een kwartier voor tijd was van ongekende schoonheid – alleen was hij niet als doelpoging bedoeld, zoals Pröpper niet aarzelde te bekennen (nooit doen, even terugkijken naar Thijs Sluijter, 2005!). Hij onderschepte de bal op rechts en leek een voorzet te geven, maar de bal vloeg richting het doel en verraste doelman Padt.

 

Reacties:


geplaatst op: 29-01-2018 15:32:31
Naam: eduard
Reactie:
Hoogma veel te druk , met een functie binnen de KNVB ( TD ). Had al het vermoeden dat hij ook weg gaat. Het transferbeleid zal wel worden bepaald door de nieuwe TD. M.a.w geen nieuwe spelers voor 1 februari .


geplaatst op: 28-01-2018 21:36:08
Naam: Jacob
Reactie:
KOE bij de HOORNS pakken.

In wat voor een tijd leven we eigenlijk als ik soms leest hoe de reacties zijn van diverse personen dan denk ik lul toch niet zo slap en geef eens aan wat je moet zien en ga niet om de hete brei zeiken.
Niemand heeft het over Hardeveld hoe dramatisch hij staat te verdedigen eerst tegen PSV en nu tegen Groningen was hij debet aan de tegendoelpunten. Peterson ook al een speler waarvan ik denk verdient die knaap wel een basisplaats ik vind hem zo slecht dat je beter af bent om met 10 man te spelen, hij voeg niets maar dan ook helemaal niets toe. Zijn aanname,looptechniek,
balvastheid, passing is verweg te
zoeken het is een ramp maar toch in de basis, onverklaarbaar.
Trainer doe je dopjes eens open of ga naar de oogarts want dit kan niet of is de invloed van Van Alfen bepalend omdat ze van Utrecht komen.



geplaatst op: 28-01-2018 15:16:01
Naam: Rene
Reactie:
Meneertje Higler, had de eerste heelveel negatieve invloed op het spel, je zag gewoon dat spelers, te voorzichtig waren in de duels, elke overtreding was bij hem geel en dan ook nog die arrogante blik erbij. Ook hij herstelde zich in de tweede helft, kwam het voetbal ten goede.


geplaatst op: 28-01-2018 14:15:05
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik werd er ook manisch depressief van hoe ik de teams in de 1e helft zag worstelen. Had niets met eredivisie voetbal van doen. Gelukkig hebben wij in de pause ‘ onze tabletten’ gehad en zag ik in de 2e helft een herboren Heracles. Zelfs winst had er in gezeten, ondanks de lucky van Propper. Na een belabberd begin ben ik blij met dit ene puntje. Meer zit er in uitwedstrijden niet meer in. Ook tegen dit zwakke Groningen.


geplaatst op: 28-01-2018 13:51:22
Naam: Rene
Reactie:
Jales, inderdaad 3-4 was de juiste afspiegeling geweest. Heracles gaf in 2 minuten de 1-1 weg. De tweede helft, de baas op het veld. We missen een balvaste middenvelder


geplaatst op: 28-01-2018 09:29:38
Naam: Draaier
Reactie:
Jales, goed lezen, in de eertse helft was Groningen de veel betere ploeg. Na rust werd het een ander verhaal, zoals in her verslag staat.


geplaatst op: 27-01-2018 23:56:18
Naam: Jales
Reactie:
Ik val zowat van mijn stoel van verbazing na ook bovenstaand verslag te hebben gelezen.

Zelfs de Groninger supporters bij mij in het vak concludeerden na afloop dat "Almelo" beter had gevoetbald.

Wat een manisch depressieve lieden hier!




geplaatst op: 27-01-2018 23:53:43
Naam: Wim
Reactie:
Ben het met je eens Jales ook ik vond van Ooijen een goede wedstrijd spelen.


geplaatst op: 27-01-2018 23:36:43
Naam: Jales
Reactie:
Net terug uit Groningen lees ik hier een merkwaardige reactie.
Ik zag daar geen sterke maar wel een knetterhard werkende v. Ooijen. Met name in de 2e helft.
Geweldig aanvallende wissel in de rust van onze trainersstaf, die uiteindelijk net geen 3 punten opleverde.
Genieten was het bovendien bijna een halfuur lang in de 2e helft van Kuwas, daarna had ie de knollen op.



geplaatst op: 27-01-2018 21:58:47
Naam: Humphrey
Reactie:
Ps Van Ooijen heb ik helemaal niets goeds zien doen, die had ik al naar een half uur gewisseld. Een en al gemakzucht en lamlendigheid.


geplaatst op: 27-01-2018 21:54:26
Naam: Humphrey
Reactie:
Klopt de 3-3 deed mij ook aan de goal van Thijs Sluiter denken in ons 1e eredivisie seizoen, die lange Gomez werd verrast. Kijk naar Zwolle vanavond, daar wordt die lange Boer verrast!

Over de wedstrijd, het voetbal was niet om aan te gluren! We geven de goals simpel weg eigenlijk had je hier 3 punten moeten meenemen. Zwak Groningen, maar wij waren in de 1e helft nog zwakker. In de 2e helft goed teruggekomen. Groningen had geen grip op onze wissels. Ik begreep niet waarom Monteiro gewisseld werd. Mogelijk door zijn balverlies waardoor het 3-1 werd. Hij speelde gewoon goed in de 1e helft, als enige!

Reageren: