Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles sluit het jaar in mineur af

Heracles sluit het jaar in mineur af
De vooruitzichten waren vooraf goed, na de nederlagen van Heerenveen en Vitesse dit weekend zou bij winst in Venlo een 8e plaats in het vooruitzicht liggen. Een betere afsluiting van 2017 zou je als Heracles supporter je eigenlijk niet kunnen wensen. Dit alles bleek een illusie want wederom liet de ploeg zich het kaas van het brood eten. Vooral op effectiviteit en agressie werden de spelers van John Stegeman afgetroefd en dat tegen een matige tegenstander die thuis alleen nog van het zwak spelende Sparta had gewonnen.
 
In de eerste helft kreeg Heracles al na een minuut de kans om de score te openen, maar spits Vincent Vermeij raakte de bal niet vol genoeg. Hierna deelden de Almeloërs via Reuven Niemeijer en Brandley Kuwas enkele plaagstootjes uit, maar het was echter VVV-Venlo dat in de zeventiende minuut veel effectiever was. Na een goede actie van Torino Hunte kwam de bal bij spits Lennart Thy, die vanaf randje zestien vrij kon schieten, 1-0. Tien minuten hierna kwam Heracles door Reuven Niemeijer op gelijke hoogte. Hij benutte koel en bekeken de toegekende strafschop na een overtreding op Tim Breukers binnen het zestienmetergebied. Met een 1-1 stand gingen de ploegen de kleedkamers in.
 
Net als in het eerste helft kreeg Heracles ook in de tweede helft al direct na het fluitsignaal een grote kans om op voorsprong te komen. Het schot van doelpuntenmaker Niemeijer ging echter voorlangs. Hierna nam VVV Venlo het heft in handen. Een lange bal over de Heracles verdediging werd niet juist ingeschat, linksback Roland Baas en doelman Bram Castro keken elkaar aan en twijfelden, maar spits Lennart Thy wist deze bal wel op zijn waarde in te schatten. De Duitser schoot koelbloedig zijn tweede van deze middag in de touwen. Vervolgens ontwikkelde zich een wedstrijd waarin VVV Heracles liet komen en de ploeg niet bij machte was echte kansen de creëren. Het bleef echter bij schoten van afstand en daarbij stonden de paal, enige geluk in de afronding en doelman Unnerstall in de weg. Een kwartier voor tijd drukte VVV het zwalkende Heracles nog dieper in de problemen nadat Thy zijn hattrick completeerde door 3-1 te laten aantekenen.
 
Door het debacle in Venlo eindigen de Almeloërs niet als 8e maar als de nummer 11 in het kalenderjaar 2017. Een tegenvaller, maar het is wel een logisch gevolg van de slechte resultaten in met name de wedstrijden buiten Almelo. Twee punten uit negen uitwedstrijden geeft voldoende stof tot nadenken voor onze (technische) beleidsbepalers voor de tweede helft van de competitie. Volgens onze directeur Nico Jan Hoogma is Heracles niet van plan om in de winterstop wat op de transfermarkt te ondernemen. Het is de vraag of dat wel zo verstandig is. Onze tekortkomingen, in met name de uitwedstrijden, is overduidelijk zichtbaar geworden deze eerste seizoenshelft. 
 

Reacties:


geplaatst op: 23-01-2018 08:08:55
Naam: jacco
Reactie:
quote uit 1 van de Engelse kranten waar dit instaat.

"Sheffield Wednesday could have to fork out £2m if they want to secure key midfield target Joey Pelupessy from Dutch side Heracles.

Even though the 24-year old only has six months to run on his contract, the Eredivisie club still want the Owls to pay £2m for his signature according to the Daily Mirror transfer blog (20:35).


The report reveals that the Yorkshire club had made a £1.5m offer for the player and given Pelupessyís desire to move an agreement shouldnít be that hard to reach."



geplaatst op: 05-01-2018 21:14:52
Naam: N!cky
Reactie:
Jammer Jales dat jij het niet ziet maar ik zie liever Verbeek hier dan Stegeman. En Stegeman bij FCT... (lol)
Tuurlijk zijn er veel wisselingen in de defensie, excuses genoeg maar de schop onder de kont ontbreekt. Ik vond de laatste wedstrijd echt beschamend!


geplaatst op: 26-12-2017 01:12:50
Naam: jacco
Reactie:
Naam en toenaam? op deze site vooral niet doen


geplaatst op: 25-12-2017 22:31:38
Naam: Humphrey
Reactie:
Als je hier serieus wil overkomen Kees moet je wel met namen komen van trainers die echt naar Heracles willen en die ook voor ons betaalbaar zijn. Bovendien, John maakt gewoon keurig het seizoen bij ons af. ons bestuur heeft geen enkele aanleiding om hem te wieberen. Na dit seizoen zal hij zelf wel aan een andere club toe zijn en zwaaien wij hem dankbaar uit voor bewezen diensten. De eerste trainer die met ons,in meer dan 110 jaar dat wij bestaan, Europees voetbal heeft gehaald! Het probleem is gewoon onze tekortkomingen binnen de hele selectie. Als iedereen topfit is zijn we als team in staat om voor de 9e tot 12e plaatsen te gaan. Willen we meer en bij de eerste acht komen, dan zal er flink geÔnvesteerd moeten worden. Vooral spelers met karakter en over "mijn lijk" mentaliteit. Ik zie dat trouwens niet gebeuren. Pelupessy loopt straks in juni gratis de poort uit en als er een flink bod op Kuwas komt is hij ook vertrokken. Kortom: "we drinken een glas, doen een plas en alles bleef zoals het was"


geplaatst op: 25-12-2017 18:38:33
Naam: Kees
Reactie:
Bosz,Koeman, Pastoor,Keizer, de Boer,vd Berg, Hake en Blind.


geplaatst op: 25-12-2017 12:02:33
Naam: michel
Reactie:
we hebben het volste recht om te klagen!!! we worden iederen wedstrijd uit voor schut gezet en laten ze ons keihard in de kou staan!


geplaatst op: 25-12-2017 10:52:42
Naam: Web
Reactie:
Wel echte?supporters.stop met klagen en personen aan te vallen!hvh


geplaatst op: 25-12-2017 10:41:47
Naam: Elwood
Reactie:
Tijd voor volgend jr een andere trainer" Ron jans lijkt mij prima trainer, dit seizoen proberen om nog fatsoenlijk uit te spelen en dan maar thuis de nodige pnt halen! Dan vind ik dat Stegeman prima heeft gedaan in 3 jr.



geplaatst op: 24-12-2017 21:54:54
Naam: Jacob
Reactie:
Beschamend Slecht!!

Al eerder heb ik gewezen in uitwedstrijden niet thuis te zijn. Was het niet tegen ADO pakjesdag op sinterklaas nu het pakjesdag op de kerst krijg je een draai om de oren van een ploeg die in augustus zijn laatste thuiswedstrijd tegen Sparta won, 3-1.
Wanneer worden die koppen eens losgeklopt dat het beseft eens boven komt dat je niet moet voetballen om te voetballen maar om te presteren.
Heracles speelt al meer dan 10 jaar op het hoogste nivo maar prijs zich alleen rijk als goede middenmoter, dat is veel te weinig.
Misschien hebben wij teweinig financiele middelen maar het hoeft niet ten koste gaan van de inzet.
Ik zie Wuytens twee keer verdedigend zwaar in de fout, resultaat 2 goals, Peterson al diverse wedstrijden ver onder het nivo raakte ook vandaag geen pepernoot, zet hem er keer naast, Kuwas de smaakmaker kon ook niet imponeren deed alles fout, hoef je niet bang voor te zijn dat je die in de winterperiode kwijt raakt.Vermeij daar word ik echt verdrietig van en zo kun je weldoorgaan.
Nu kunnen ze uitrusten tot 21 januari 2018 ik zou zeggen trainer geef ze maar gewoon, elke dag, zuurkool met spek daar worden ze nog KEREL van want dit zag eruit als een stelletje SLAPLULLEN!! Prettige feestdagen.



geplaatst op: 24-12-2017 21:25:06
Naam: Jales
Reactie:
Ik lees hier een bijzonder armoedige bijdrage:
"Tijd voor een trainer wisseling (zie het bij effect bij onze buurtjes)"
Echter bij deze buurtjes hebben ze 6 puntjes uit 8 wedstrijden gehaald onder GjV! Conclusie...
Vanmiddag zeer pover spel van de spelers: Peterson, Pelupessy en Wuytens. En helaas niet alleen vandaag. Die Wuytens maakt elke wedstrijd wel een fout met een tegendoelpunt tot gevolg. Met zoín zwak trio in uitwedstijden is het bijkans onmogelijk om te winnen, zoals vandaag weer blijkt.
Pelupessy lijkt daarbij graag heel aardig gevonden te worden door zín tegenstanders. Ik zag dat hij zijn vriendjes omhelst van de tegenpartij, o.a. voor de wedstijd in de spelerstunnel van de Kuip.
Tja, mij lijkt dit niet de professionele manier om een wedstijd te beginnen.



geplaatst op: 24-12-2017 20:52:13
Naam: hekelman
Reactie:
Het word tijd dat stegeman aan het werk gaat en niet alleen van die simpele opmerkingen blijft maken.Hou je zelf een spiegel voor, en wat mij betreft rot op.Grof nou als jij je spelers schijtbakken noemt dan is rot op erg beschaafd.


geplaatst op: 24-12-2017 20:47:55
Naam: hekelman
Reactie:
Het word tijd dat stegeman aan het werk gaat en niet alleen van die simpele opmerkingen blijft maken.Hou je zelf een spiegel voor, en wat mij betreft rot op.Grof nou als jij je spelers schijtbakken noemt dan is rot op erg beschaafd.


geplaatst op: 24-12-2017 19:55:26
Naam: A3b
Reactie:
Tja, wen er maar aan schreef ik een tijdje terug. Dat zullen we inderdaad moeten doen.
In uitwedstrijden krijgt Stegeman de boel niet op scherp.
De spelers moeten zeker ook naar zich zelf kijken, slappe hap is het keer op keer.
Met meer kwaliteit moet je deze potjes winnen.

Ik hoop op versterking, vooral een speler met winnaarsmentaliteit. De volgens mij te laag gewaardeerde Wout Weghorst had dat wel.


geplaatst op: 24-12-2017 18:26:41
Naam: N!cky
Reactie:
Wat een armoe, pfff dat tempo had mijn lieve opa ook nog gehaald SCHAAM JE ROT! Tijd voor een trainer wisseling (zie het bij effect bij onze buurtjes) Mario Been lijkt mij verfrissend!



geplaatst op: 24-12-2017 18:09:02
Naam: joko
Reactie:
Je had hier 3 punten moeten halen, gezien het overwicht, dus men moet zich een beetje schamen, zacht uitgedrukt.


geplaatst op: 24-12-2017 17:49:49
Naam: drumstickmetkip
Reactie:
tijd om afscheid van stegeman te nemen!!!


geplaatst op: 24-12-2017 17:44:40
Naam: Stephan
Reactie:
Onnodige nederlaag. We hadden veel meer balbezit, corners 8-3 voor ons en ook voetballend waren we beter. VVV brengt in de omschakeling 3 x Thy in stelling en hij weet er wel raad mee, waar wij vele kansen onbenut laten. Monteiro goed en ook voor linksback Baas hoeven we ons niet te schamen.

Reageren: