Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles op de valreep langs Sparta

Heracles op de valreep langs Sparta

Net als in de wedstrijd tegen Roda JC op 23 september j.l. besliste Vincent Vermeij in de laatste minuten de wedstrijd. Na goed doorzetten van invaller Sebastian Jakubiak, werd de spits door hem vrij voor doelman Kortsmit gespeeld. Met een droge lage schuiver liet hij de 3-2 aantekenen en was de wedstrijd gespeeld.

Een gelijkspel had de verhouding in het veld beter weergegeven, dat het uiteindelijk dan toch nog drie punten voor de Heraclieden werd, had ook met de naïviteit van Sparta te maken. Want bij 2-2 werd in de 78e verdediger Breuer naar de kant gehaald en kwam middenvelder Spierings in het veld. De gevolgen waren groot, want verdedigend lag het bij Sparta helemaal open en daar wist Heracles van te profiteren.

Heracles was in de eerst helft de bovenliggende partij, want na zes minuten was het al raak. Uit en goed genomen vrije trap van Brandley Kuwas zorgde Dries Wuytens koppend voor de 1-0 voorsprong. Vervolgens werden gaande de eerste helft respectievelijk Vincent Vermeij, Joey Pelupessy en Kristoffer Peterson vrij voor de doelman van Sparta gespeeld, geen van de drie wist deze opgelegde mogelijkheden te verzilveren.

In het begin van de tweede helft waren de rollen omgedraaid en was het Sparta dat goed uit de startblokken schoot. Binnen één minuut kwamen de Rotterdammers op gelijke hoogte via Proschwitz, die een voorzet van Floranus, na een misser van Wuytens, van dichtbij binnen schoot. Castro wist daarna twee keer een Spartaanse voorsprong te voorkomen door Brogno en Goodwin van scoren te houden. Sparta bleef aandringen en de 1-2 hing in de lucht. Uit één van de spaarzame tegenaanvallen van Heracles, was het een kwartier voor tijd dan toch weer de voorsprong voor de thuisploeg. Reuven Niemeijer werd vrijgespeeld door de ingevallen Brahim Darri en wist met een hoog schot Kortsmit te verschalken: 2-1. Lang kon Heracles daar niet van genieten want een minuut later werd het 2-2 dankzij opnieuw Proschwitz. Bij deze goal verkeek Dries Wuytens zich op een hoge voorzet die bij de 2e paal terecht kwam, achter hem stond de Duitser die met een gerichte kopbal ook Bram Castro het nakijken gaf.

Voor de camera van Fox gaf trainer John Stegeman toe dat de gelukkigste heeft gewonnen. Trainer Alex Pastoor van Sparta stond de media “als een boer met kiespijn” te woord. Hij had niet op een nederlaag gerekend omdat Sparta in de 2e helft “er doorheen liep als een warm mes door boter” aldus Pastoor. Hij heeft gegokt, door bij 2-2 een verdediger in te ruilen voor een middenvelder, en verloren.

Met dit resultaat na 16 wedstrijden en 21 punten staat Heracles weer keurig in het linkerrijtje. Ons voetbal is niet groots, de punten stemmen echter tot tevredenheid. Mede omdat we nu veel blessures hebben en Heracles, met name verdedigend, daardoor niet in een vaste samenstelling kan spelen

 

Voor een fotoverslag ga naar FOTOVERSLAGEN.

Reacties:


geplaatst op: 17-12-2017 11:25:04
Naam: Jales
Reactie:
@ rene,

Mijn post gaat ergens anders over: namelijk de doorgeschoten, misplaatste en overdreven negatieve beleving bij dat groepje “supporters” op deze site en bij sommigen in het stadion.


Idd er is dit seizoen jammer genoeg een groot verschil met Heracles uit of thuis. Als Heracles het uit ook zo zou doen als thuis, dan stond Heracles net als Barca bovenaan.

De nep-“supporters” doen het slechter dan het voetbal van Heracles in de uitwedstrijden, bedoel ik.



geplaatst op: 17-12-2017 10:51:17
Naam: Rene
Reactie:
Jales, de reacties komen volgens mij, door het grote verschil, Heracles thuis of uit. Thuis strijd en passie, uit ,een stel makke lammeren. Dat is mentaliteit, ze hoeven en kunnen niet iedere week te winnen, ze kunnen er wel elke week voor vechten.


geplaatst op: 17-12-2017 00:43:39
Naam: Jales
Reactie:
@Humphrey,

Mij valt op dat bij een groep “supporters” op deze site zoveel negatieve beleving is na een paar nederlagen. De trainer eruit, de keeper kan er niks van etc. Na een overwinning van Heracles daarentegen lijkt er nauwelijks beleving.

Dat Heracles ook dit seizoen vooral thuis prima presteert en gewoon in de middenmoot staat, lijkt er niet toe te doen bij die “supporters“.

Nieuwe talenten ontwikkelen zich ook dit seizoen weer bij Heracles. Bovendien voetbalt bij Heracles 1 van de meest talentvolle rechtsbuitens van de Eredivisie.

Maar ik geloof niet dat deze “supporters” denken dat Heracles zich met Barca kan meten.

Mocht ik me vergissen "supporters": wees dan trots op je club, zoals de fans bij Barca.


geplaatst op: 16-12-2017 20:29:03
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik heb de indruk dat sommige fans wel zo denken Jales. Dat we “Barca” zijn. Na enkele seizoenen in het linkerrijtje te zijn geëindigd denken ze dat we al een subtop club zijn. Dat zal nog jaren duren en moet de “rooie club” verdwenen zijn. Als spelers van ons naar Groningen, AZ en Vitesse vertrekken zijn we nog lang niet zo ver. We zijn gewoon een club voor plaats 10 t/m 15 en als we ooit eens slecht hebben ingekocht en teveel goede spelers verkocht en je hebt een seizoen waar alles tegen zit, dan kan het ook wel eens een seizoen met degradatie voetbal worden. Willen we echt doorstoten naar de subtop dan moet er nog heel veel gebeuren. Veel geld binnen komen en moeten we eindelijk weer eens beginnen met een eigen jeugdopleiding na het AZ model.


geplaatst op: 16-12-2017 17:05:29
Naam: Jales
Reactie:
Lezenswaardig artikel geschreven door F. Wagenaar in Tubantia voor die "supporters" die na 1 of 2 nederlagen helemaal van het padje zijn:

https://www.tubantia.nl/heracles/heracles-almelo-is-barcelona-niet


geplaatst op: 15-12-2017 21:34:30
Naam: A3b
Reactie:
En zo is het!


geplaatst op: 15-12-2017 15:56:44
Naam: onze ouwe
Reactie:
Jacco, jouw mening over
Bram Castro, zal wel niet veranderen, maar mijn mening is dat hij weliswaar vorige week een off-day had tegen AZ, maar al 3 jaar een uitstekende sluitpost is voor Heracles, zoals hij ook gisteravond weer liet zien!!!!


geplaatst op: 15-12-2017 13:54:53
Naam: Humphrey
Reactie:
Jacco, wijs mij eens in de eredivisie keeper aan die veel beter is dan Bram, die ook nog eens betaalbaar is en bij een club als Heracles wil spelen.

De 2-2 was een inschattingsfout van Wuytens, hij beoordeelde de voorzet verkeerd zodat de Sparta speler kom inkoppen. Jij zie alleen de dingen die hij niet goed deed, heb je ook de redding gezien bij de inzet van Brongno en Goodwin?

Keeperstechnisch is er wel wat op hem aan te merken, dat weet ik ook en heb ik hier al eens geschreven. Ik vind hem niet de baas in het 5 meter gebied, maar welke eredivisie keeper is dat wel dan! Ik heb ooit Piet Schrijvers als voorbeeld genomen, die was nergens bang voor een kleunde in het 5 meter gebied er gewoon in. Hij was daar de baas en wist dat, als hij daar werd aangevallen, hij de vrije schop mee zou krijgen. Dat zie je tegenwoordig niet meer. Dan moet je het doen met goede reflexen en het goed op de lijn kunnen keepen. Dat doet Bram voor ons niveau, en in de eredivisie uitstekend.



geplaatst op: 15-12-2017 13:19:42
Naam: jacco
Reactie:
Humprey, het blijft een zeer matige keeper. En dat blijft mijn mening.

Over technisch keepen gesproken, 2e goal Sparta, valt binnen de drie meter van Castro. Wat moet een keeper dan doen????


Dus je hoeft niet in mijn naam te spreken als ik die mening niet deel.




geplaatst op: 15-12-2017 11:11:20
Naam: Humphrey
Reactie:
Hoe je het ook bekijkt, niet goed spelen en niet de kansen benutten, maar dan toch 3 punten pakken is heel lekker!!!!! Ook Jacco ziet nu in dat Bram Castro toch geen verkeerde keeper voor ons is. Hij kan weer rustig slapen.


geplaatst op: 15-12-2017 08:50:31
Naam: jacco
Reactie:
Nu ben ik er wel gerust op.

Reageren: