Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Derby voor de rooien

Derby voor de rooien

Heracles heeft de derby in Enschede verloren. Het werd 2-1 voor de rooien na een ruststand van 1-0. Voor de objectieve toeschouwer was het een vermakelijk duel, ongetwijfeld, maar in het Almelose kamp heerste vooral teleurstelling. Er had meer in gezeten.  

Twente schoot uit de startblokken en stond na twee minuten al op voorsprong, mede dankzij opzichtige laksheid van enkele Heraclieden.  Daarna hadden de gastheren nog kansen op meer, maar mede door weer een uitstekende Bram Castro bleef de marge slechts één doelpunt. In het tweede bedrijf maakte Heracles al snel gelijk via het hoofd van Gladon uit een aanval die door Kuwas was opgezet en waarbij Darri voor de assist zorgde. De zwart-wit formatie kreeg de wedstrijd steeds meer onder controle en het leek wachten op onze tweede treffer. Maar die viel dus zomaar aan de andere kant, helaas.

In het laatste kwartier waren er over en weer kansen, het kon nog alle kanten op, maar doelpunten vielen er niet meer. Jammer, er had best een gelijkspel in gezeten, minimaal. Maar je vraagt je wel af: waarom zijn we - niet voor de eerste  keer - niet vanaf het begin 100% scherp. Zeker in een derby mag je toch verwachten dat het elftal supergeconcentreerd en gemotiveerd is? 

Voor een fotoverslag ga naar FOTOVERSLAGEN

Reacties:


geplaatst op: 02-10-2017 21:08:45
Naam: jacco
Reactie:
zoals onder al genoemd, hoe kun je een keeper uitstekend noemen terwijl hij de wedstrijd voor je verliest?

En hoe kun je over kansen over en weer spreken als wij maar 1 echte opgelegde kans hebben gehad tegen Twente een behoorlijk aantal.

In die strekking was mijn post.

MVG


geplaatst op: 02-10-2017 20:59:52
Naam: Redactie
Reactie:
Hallo reageerders, wij hebben geen reacte verwijderd, hoe dit komt is ond een taadsel.
Anders, Jacco, zet het er nog een keer op.


geplaatst op: 02-10-2017 13:01:52
Naam: frans
Reactie:
oei is jou post verwijderd Jacco? Dat is ondemocratisch.


geplaatst op: 02-10-2017 11:17:15
Naam: jacob
Reactie:
Beste Jalis, ik ben jacob uit Almelo.


geplaatst op: 02-10-2017 09:00:18
Naam: Hans
Reactie:
@jacco, sterker nog,schijnend om te zien dat Castro gewoon nog een stap extra naar de lange hoek ging terwijl die bal alleen maar in de korte hoek kon,iedereen wist dat ie daar binnen zou vallen.
Castro heeft de afgelopen jaren prima gekeept maar is dit seizoen erg onrustig, met name in spelhervattingen.


geplaatst op: 02-10-2017 07:48:21
Naam: jacco
Reactie:
Mag het wel kritiesch? Waarom is mijn post dan verwijderd redactie?

Juist die over die uberachende torwahrt die geen man opstelt bij de eerste paal waardoor die vrije trap er in kan vliegen!!!!!


geplaatst op: 02-10-2017 00:10:09
Naam: eduard
Reactie:
Jacob,

Jij ziet het goed . Het is verdorie toch geen liefdadigheidsclubje. Straks in de winterstop zal je zien dat het bestuur uit nood wel acties gaat nemen, want vele supporters zijn echt niet gek. Ik hoop dat het dan al niet te laat is.


geplaatst op: 01-10-2017 22:05:40
Naam: Jales
Reactie:
Jacob oet Tilligte?


geplaatst op: 01-10-2017 21:21:26
Naam: Heravjenne
Reactie:
Een kritische noot is niet erg!Maar het op enkele spelers te betrekken?De desbetreffende spelers worden er echt niet beter van en het elftal ook niet.


geplaatst op: 01-10-2017 20:49:03
Naam: Kees
Reactie:
nog een belangrijke update over buitenlands voetbal?? ?


geplaatst op: 01-10-2017 20:19:27
Naam: Humphrey
Reactie:
Waar is de transfer van Armenteros nu goed voor geweest. Sportief in elk geval niet, bij een degradatie kandidaat. Zijn doel is, met het oog op eventueel WK met Zweden, om zich in de kijker te spelen. In het Italiaanse voetbal krijg je als spits amper kansen, hoe kun je dan voor dat land kiezen. Waar het verdedigen tot kunst is verheven moet een veel scorende spits uit de Micky Mouse competitie, waar ze niet kunnen verdedigen, veel gaan scoren! Hier had elke voetbalkenner een antwoord op kunnen geven. Financieel ja, voor hem, voor zijn zaakwaarnemer en natuurlijk voor Heracles! Domme keus vooral als zijn doel om met Zweden naar WK te gaan.

Jacob kom bij de website redactie en breng je mening en visie in zou ik zeggen. Een kritisch columnpje mag ook, we staan er open voor. We zijn allemaal teleurgesteld dat mag duidelijk zijn. Onnodig punten verloren.


geplaatst op: 01-10-2017 19:58:46
Naam: Alex
Reactie:
Benevento wederom verloren. ( 1-2 )
Armenteros niet gespeeld en ook niet bij de wisselspelers. Zal zeker niet worden opgeroepen voor het nationale team van Zweden.


geplaatst op: 01-10-2017 15:36:35
Naam: Jacob
Reactie:
Wordt het niet tijd dat deze webside zich best wat kritischer mag opstellen t.a.v. de geleverde prestatie tot dusver.
We spelen al jaren ere-divisie en zijn nog de Calimero van het oosten.
Pubertijd is voorbij!! wordt eens volwassen.
Je moet een club worden en geen kruidenierszaak
want dan heb je niks te zoeken in de ere-divisie, hoe rot het klinkt. We denken teveel aan overleven i.p.v. beleven.
Als kleine club dient je een sterke man aan het roer hebben die toezicht houdt en eens de knuppel in de hondehok gooit als minder gaat maar het lijkt dat de huidige voorzitter niet geschikt is voor deze functie terwijl hij weet dat het slecht gaat. De chemi tussen trainer en spelers is ongeloofwaardig de resultaten zijn daar debet aan.
Waarom Breukers (speelt dramatisch) en niet Droste, waarom Peterson en niet Vermey.
Of is Breukers=Hoogma=Quick20 en Peterson=Alfen=Utrecht
Iedereen zijn belang



geplaatst op: 30-09-2017 16:24:21
Naam: rene
Reactie:
Mentaliteit is ook een kwaliteit en die kwaliteit ontbreekt er in onze selectie. Talent zat maar daar gaan we het niet mee redden. Met de rust had het al 4-0 kunnen staan, maar goed dat onze tegenstander de schoenen verkeerd om aan hadden. Jongens als Weghorst,Bruns,Zomer,Hoogma, Gosens en Fledderus, vervang je niet met alleen talent.


geplaatst op: 30-09-2017 12:04:09
Naam: Jacob
Reactie:
Blijven praten heeft geen zin.

Het was weer dik klote gisteravond als je ziet wat voor wandprestatie weer is geleverd.
Net als tegen PEC ZW. was de eerste helft zo dramatisch slecht dat ik zou zeggen speel de tweede helft maar met 10 man dan moet je wel een stap meer zetten want hier is niet tegen te coachen, "oost indisch doof"!!
Hoe kun je nou verliezen van een samen geraapte huurspelers die al kapot zaten als ze een sprintje moesten trekken en zich maar moeten beroepen op hun induviduele kwaliteiten dan verdiend je een schop onder je ballen.
Spelers worden teveel in de watten gelegd omdat de overtuiging bij de technische staf is dat ze op papier een goede selectie hebben.
Maar teweinig ballen in de selectie en daar win je geen wedstrijden mee!!


geplaatst op: 30-09-2017 12:01:28
Naam: De Scheids
Reactie:
Dit is al de vierde keer op rij dat Heracles niet vanaf het begin bij de les is. Dan moet het in de tweede helft gebeuren dan lijkt het te lukken. Met verbazing kijk je hoe die vrije trap van Holla er in kan gaan De doelman staat volkomen verkeerd opgesteld de bal gaat over de muur rechter boven hoek voor de doelman hij staat links uit het midden komt dan een hand lengte te Kort. Als er ooit een overwinning tegen Twente had in gezeten was het wel deze wedstrijd. Wat de wissels betreft waarom Darri er niet uit en Kuwas links en Vermij in de spits.Of is Stegeman ook de weg kwijt?


geplaatst op: 30-09-2017 11:29:02
Naam: Humphrey
Reactie:
Dit was weer zo'n wedstrijd wat je niet had mogen verliezen. In een bepaalde fase van de 2e helft, bij 1-1, dacht ik we gaan er overheen. De mogelijkheden waren er want Twente was niet meer vooruit te branden. Dat slaat er toch enige matheid over het team waardoor ze niet kunnen doordrukken, komt veelal door verkeerde keuzes die er gemaakt worden en egoÔsme (Darri) van bepaalde spelers. Altijd maar binnendoor spelen ipv de achterlijn halen en voorzet geven zoals bij de 1-1


geplaatst op: 29-09-2017 23:31:16
Naam: pet en sjaal
Reactie:
breukers kan zelfs bij fc bal op het dak 12e veteranen elftsal niet meekomen en onze geweldige pingelaar kijk mij eens egoistisch zijn:darry ook afscheid van nemen
stegeman bedankt voor je wederom niet te volgens wissels!!


geplaatst op: 29-09-2017 23:01:47
Naam: Jales
Reactie:
De woorden van Pelupessy voor de wedstrijd in de Telegraaf:Hoe
de club er nu voor staat, dat doet me wel wat want ik ben opgegroeid met Fc Twente.
Tja...,dit medeleven met FcT liet ie ook in de wedstrijd zien.

Reageren: