Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

In slotfase toch nog onderuit bij Zwolle

In slotfase toch nog onderuit bij Zwolle

Heracles heeft zijn eerste uit-nederlaag van het seizoen geleden bij PEC Zwolle. Het werd 2-1 voor de thuisploeg. Dik tien minuten voor tijd was Heracles via een vrije trap van Jamira Monteiro op 1-1 gekomen en leek de ploeg met een punt huiswaarts leek te keren. Maar dat mocht niet zo zijn. Mokhtar, die na drie minuten al voor de openingstreffer had gezorgd door Robin Pröpper en Bram Castro in de luren te leggen, wist vier minuten voor het einde na een fraaie solo opnieuw het net te vinden.

John Stegeman had de smoor er flink over in. "Schijtbakken" noemde hij zijn spelers. Hij vond dat bij beide tegengoals Heracles onnodig steken had laten vallen en verweet zijn spelers dat ze na de 1-1 bang waren om het punt te verliezen en te veel naar achteren gingen lopen. .

Tja, dat kan wel zijn, maar voetballend was het wel heel erg pover wat Heracles liet zien. De ploeg heeft in 90 minuten voetbal nauwelijks een fatsoenlijke aanval op de mat gelegd. Zwolle was in de eerste helf heer en meester, voetbalde beter en creëerde verscheidene kansen. Pas na dik een half uur zorgde Paul Gladon met een schot voor het eerste gevaar. Met de 1-0 ruststand mocht Heracles bepaald niet klagen. Vlak na rust deelde Petersen een speldeprik uit, maar wie dacht dat dat de opmaat was voor een wederopstanding zoals we die tegen Feyenoord beleefden, kwam bedrogen uit. Heracles en Zwolle waren wel gelijkwaardiger, Heracles had zelfs wat meer grip op de wedstrijd, maar het niveau hield niet over. Het was bij vlagen gezapig en rommelig.

Met middenvelder Lerin Duarte als vervanger van de tegenvallende verdediger Bart van Hintum hoopte John Stegeman meer naar voren te voetballen, maar een vuist wist Heracles nooit echt te maken. Stegeman gooide Peter van Ooijen er ook nog in voor Joey Pelupessy (wat is er met hem aan de hand?) en Vincent Vermeij als pinchitter voor Reuven Niemeijer. Echte kansen bleven ook na die ingrepen uit. Totdat Monteiro in de slotfase dus mocht aanleggen voor een vrije trap. Zijn eerste goal voor Heracles en dat in zijn eerste wedstrijd als basisspeler. Maar de vreugde was dus van korte duur.

 

Voor een fotoverslag ga naar FOTOVERSLAGEN

 

Reacties:


geplaatst op: 19-09-2017 11:07:40
Naam: Rene
Reactie:
Jacco, ik begrijp jouw redenen en die van Eduard ook. Ik heb ook mijn bedenkingen.vooral door het feit dat er verwachtingen zijn uitgesproken door het bestuur. Een groter stadion dan..... Maar het blijkt dat je spelers niet kunt houden en ook niet alles direct kunt investeren. Ze houden zich aan de begroting. Het enige wat zou moeten gebeuren, is een structurele verhoging van de begroting. Door meer sponsoren en bezoekers, hier is geen plan voor en een verlaging van de kosten ,en deze zitten in de genen.


geplaatst op: 19-09-2017 07:54:05
Naam: jacco
Reactie:
@ Humprey,

waarom steeds terugkijkend op de barre jaren 80.

Eduard heeft terecht een punt dat dit voetbal niet om aan te zien is, dat heeft niets met Kalle Oranen of Bertje Prijs of wie dan ook te maken.

Heracles is afgelopen seizoen leeggelopen, de enige speler uit de as van het elftal die gebleven is (helaas) is Castro.

Verdedigens is het zeer matig tot slecht, middenveld hebben wij niet meer, en voorhoede is goed op de spits na, die hebben wij namelijk niet. Gladon raakt op een uitzondering na nog geen pepernoot.

Dit mag Eduard toch aangeven? Ik heb ook voor het eerst sinds mensenheugenis geen jaarkaart meer, om dezelfde reden dan Eduard. Ik ga geen 400 km rijden plus 200 betalen voor een jaarkaart voor dit soort wedstrijden. Dat is mijn goed recht en heeft niets met de jaren in het verleden te maken en al helemaal niet met successupporter, want geloof mij nou maar, de kilometers en uren heb ik er in ieder geval wel in zitten, maar nu even niet.

Er had een klein stukje geld terug gemoeten op het veld, en helaas was gratis nog te duur.

MVG Jacco




geplaatst op: 18-09-2017 22:53:01
Naam: Humphrey
Reactie:
Als je 52 jaar bij de club komt weet je ook welke ellende we hebben meegemaakt. De melkbus voor het stadion om geld in te zamelen om de energie rekening te kunnen betalen was het toppunt van armoe. Je hebt het podium gehad afgelopen woensdag, waar waren de kritische vragen en van al die ' anderen' klagers! Blijf gewoon thuis met zijn allen en laat zie dat je het beleid gewoon kloten vindt! Dan maak je echt een statement en niet na 52 jaar juist nu lopen zeuren. Ken de beperkingen van onze club, door onze stad en onze regio waar wij de groei moeten halen. Hou rekenschap dat groeien heel langzaam gaat. Verder moet je de trainers de tijd geven, met 5 basisspelers die vertrokken zijn die niet de minsten waren. Rond de winterstop de balans opmaken is realisme. Een 9e, 10e of 11e plaats is realisme. Maar als jij en de ' anderen' daar niet mee om weten te gaan dan mis je kijk op de club en mogelijkheden van ons.

Tijdens de avond werd duidelijk waarom al het geld van transfers niet direct in dure spelers/ makelaars werd gestopt. ContinuÔteit krijg je ook door je vaste lasten, ( oa huur, leningen aflossen en rentelasten terug brengen) laag te houden.

Voor de toekomst zou het verstandig zijn flink in de jeugdopleiding te investeren. AZ is een voorbeeld hoe dat kan.


geplaatst op: 18-09-2017 20:42:49
Naam: eduard
Reactie:
Humphrey ,

Ik ben al 58 jaar supporter , weet alles over Heracles. Ze hebben nu zoveel kapitaal , dat er echt wel wat meer geld had mogen uitgegeven voor betere spelers. Dat ik niet geweest ben , heeft te maken dat er toch niets meer aan te doen was. De transfer periode was voorbij, plus dat ze zelf toch ook wel hadden kunnen inzien dat er wat meer moest gebeuren. Je moet supporters ook tevreden stellen, en zien dat je het stadion vol krijgt. Totaal niet gebeurd. En ik ben echt niet de enige, wel voor wat betreft die het kenbaar maakt . En dan nog wat , ik erger me aan het spel , en dat meerdere keren, dat is geen ontspanning meer. ( geen kijkplezier ). En dan moet je stoppen. Misschien komen betere tijden ? Het geld is er !!!!


geplaatst op: 18-09-2017 18:36:58
Naam: Rene
Reactie:
Humphrey, jammer dat er maar zo weinig mensen komen.de openheid van het bestuur is top.Ze zijn inderdaad goed bezig, maar volgens mij had het sneller gekunt. Er is geen beleid gemaakt, om het stadion vol te krijgen. Voorzichtigheid is wel de kernwaarde, van onze club.


geplaatst op: 18-09-2017 17:21:51
Naam: Humphrey
Reactie:
Ach Eduard ik lees dat je klaar bent met Heracles. Mag ik dan de conclusie trekken dat je een 'successupporter' bent? Want als je Heracles jaren volgt, zoals ik, dan heb je ook de tijd meegemaakt dat we met nog geen 1000 man zat te kijken naar Heracles - SC Veendam. Dat was pas echt afzien, in de marge wat betaald voetbal heet! Vorige week woensdag was er een avond met ons voorzitter en management, ik heb je gemist. Dat was nu dť uitgelezen mogelijkheid om je ongenoegen kenbaar te maken. Dan heb je ook kunnen horen dat de club voor de lange termijn goed bezig is en daar gaat het om. Dat Heracles nog jaren een gezonde BVO blijft op het hoogste niveau. Ja dan kun je ook van Pec Zwolle verliezen en nog meer clubs van ons niveau. Maar hou altijd rekenschap van waar we komen en dat we nu in de goede jaren van ons clubje zitten. Gewoon een stabiele eredivisieclub die 12 jaar op het hoogste niveau goed en gezond meedoet. In een regio die nog steeds veel te rood gekleurd is! Daar weet Heracles Almelo zijn weg te vinden.


geplaatst op: 17-09-2017 19:48:10
Naam: heravjenne
Reactie:
Draaijer:goed opgelet!!


geplaatst op: 17-09-2017 18:52:15
Naam: petmetsjaal
Reactie:
er was maar 1 man die met inzet passie vechtlust speelde en dat was de 12e man!!



geplaatst op: 17-09-2017 16:58:58
Naam: Draaijer
Reactie:
Heravjenne: maar ik wil helemaal niet gebaad worden door Eduard, ik moet er niet aan denken, dat mocht alleen mijn lieve moeder.


geplaatst op: 17-09-2017 13:40:32
Naam: heravjenne
Reactie:
Eduard:stop dan er mee!!met deze reactie is niemand gebaad!


geplaatst op: 17-09-2017 13:26:27
Naam: eduard
Reactie:
Ik ben echt uitgekeken op dit Heracles. Er klopt werkelijk niets van. Iedere speler zakt weg , eredivisie onwaardig. Onvoorstelbaar dat ze nog punten pakken, maar hoelang nog ? Achterin snelheid te kort , worden gemakkelijk gepasseerd. Over de trainer en trainingsuren zal ik maar zwijgen.


geplaatst op: 17-09-2017 11:09:19
Naam: petmetsjaalenklep
Reactie:
Maar dat was niet het enige wat fout ging. Net als de voorgaande wedstrijden, leek Heracles in Zwolle bovendien op twee gedachten te hinken. Dat zag ook Breukers. ďWanneer moet je naar voren, wanneer naar achteren? Daar moeten we aan werken.Ē


geplaatst op: 17-09-2017 08:55:29
Naam: Alex
Reactie:
Hoe je moet verdedigen kun je trainen. Wellicht Wuytens eens opstellen ?


geplaatst op: 17-09-2017 08:44:02
Naam: deklepmetdepetensjaal
Reactie:
bij de 2-1 staan gewoon 4 man van ons lucht te dekken.


geplaatst op: 17-09-2017 08:30:33
Naam: Roepieroepievogel
Reactie:
Dat zal volgende week blijken, want ook Roda haalt ooit punten


geplaatst op: 16-09-2017 23:23:41
Naam: DDB
Reactie:
Op Roda naar het minste elftal van nl.

Reageren: