Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Tweede nederlaag in oefencampagne

Tweede nederlaag in oefencampagne

Tegen het vorig seizoen kansloos uit de Primera División gedegradeerde Granada CF, speelde Heracles een zeer matige partij voetbal. Onze club verloor in Vriezenveen verdiend met 1-3. N

In de eerste helft kwam alleen Reuven Niemeijer, als mogelijke enige basisspeler, in het veld. We zagen een fel op de bal spelende Spaanse ploeg, ze zetten onze verdediging onder druk en Heracles was niet bij machte onder de druk uit te spelen. Daardoor creëerde de ploeg van John Stegeman bijna geen scoringskansen. Er waren mogelijkheden voor Reuven Niemeijer en een mooi schot van Lerin Duarte, die bekwaam werd gestopt door de Spaanse doelman. Alle drie doelpunten van de Spanjaarden kwamen uit standaard situaties (hoekschoppen) tot stand. Daarbij gingen onze verdedigers en doelman Michael Brouwer (in de 1e helft) niet vrijuit. In de defensie, als linker centrumverdediger, stond debutant Jeff Hardeveld, hij speelde een ongelukkige wedstrijd en mede door miscommunicatie ging er veel fout. Het is wel logisch, omdat hij nog maar 2 dagen met zijn teamgenoten heeft kunnen trainen.

Een wedstrijd tegen een tegenstander van dit niveau, is goed om publiek in de regio over te halen tot het kopen van een seizoenkaart.

Maar een visitekaartje gaf Heracles niet af. Het was niet goed en geeft ook niet veel vertrouwen voor wat ons op korte termijn te wachten staat.  Het ontbreekt  aan een echte ‘smaakmaker’ een speler waarvoor je naar het stadion komt. Niet iedereen van onze basiself kwam vanavond in actie. Afwezigen waren Joey Pelupessy, Bram Castro, Brandley Kuwas en Dario van de Buijs.

 

 

 

 

Reacties:


geplaatst op: 08-08-2017 19:40:26
Naam: eduard
Reactie:
Zo belangrijk is dat , dat je zo hoog mogelijk eindigt in de competitie , i.v.m met TV gelden. Zie Groningen die een paar plaatsen gezakt zijn en 1,5 miljoen nu minder beurt. Dat is toch gauw verdient . Heracles moet gewoon enkele krachten huren, die er gelijk staan. Dit gaat in Nederland echt gewoon worden, spelers kopen is bijna niet meer te doen, te hoge vraagprijzen , en het is nog maar de vraag of je er echt wat aan verdient. Spelers wachten gewoon af, en lopen gratis weg. Heracles ondervindt dit nu ook. En ook de vraag , heb ik wel goud in de handen gekocht? Ook dat heeft Heracles gemerkt. Voor clubs als Heracles is het bijna onmogelijk een goede winst te behalen in de toekomst. Het is verkopen voor een lager bedrag of gratis de deur uit. Doe als menige clubs in de eredivisie en probeer vrienden te sluiten met buitenlandse clubs en probeer overtallige spelers te huren. Nogmaals een beter eindrangschikking levert miljoenen op en een grotere supportersschare. Zie Vitesse , Twente , heeft hun geen windeieren gelegd afgelopen seizoen. Duurt niet lang meer, dan is het de gewoonste zaak van de wereld. ( Zie ook Nac nu ). Heracles kan beginnen met HSV Hamburg, moet toch niet moeilijk zijn. Alleen al de agressie die men meer heeft in het Duitse voetbal kan al wonderen doen in het elftal van Heracles. Ook dat heeft Heracles gemerkt voorbeelden genoeg. Mijn standpunt is, beter een speler huren met enig routine , dan een speler van de J.L. zonder ervaring in de eredivisie. Ik weet dat Heracles niet van deze constructie houdt , maar hoe lang kunnen ze dit volhouden? Mijn gevoel zegt , je verliest alleen maar. Hoe hoger de eindrangschikking hoe meer je verdient. Belangrijkste punt is wel , de toeschouwers willen voetbal zien, clubliefde is niet meer als vroeger. Goed voetbal levert supporters op en dat geldt bijna voor alle clubs, hoge uitzondering is Feyenoord.


geplaatst op: 28-07-2017 12:05:37
Naam: eduard
Reactie:
Ik zie hem nog wel naar FC Utrecht gaan.


geplaatst op: 27-07-2017 22:19:20
Naam: Humphrey
Reactie:
Wim als hij weer veel gaat scoren en opvalt, dan wordt hij zeker opgeroepen. Dat is recent toch ook gebeurt, en toen speelde hij gewoon bij ons.

Zijn selectie wordt bepaald door de vorm waarin hij verkeerd. Gaat het heel goed met hem dan wordt hij opgeroepen. Bovendien, wie zegt hem dat als hij naar een 'grotere' club gaat hij basisspeler wordt? Bij ons is hij een zekerheidje. Als voor hem de belangrijkste reden is om voor Zweden geselecteerd te worden moet hij elke week spelen en goals maken. Hij kan bij ons veel spelen, alleen moet hij wel de kansen benutten.


geplaatst op: 27-07-2017 20:25:09
Naam: wim
Reactie:
Humphrey, denk je dat Armenteros als hij bij Heracles speelt wel in aanmerking komt voor het Zweeds elftal? Ik denk het niet. Moet je wel op een hoger plan spelen.


geplaatst op: 27-07-2017 00:50:14
Naam: Humphrey
Reactie:
Iedereen roept en schrijft maar hij gaat weg....hij is er nog steeds en ik moet het nog zien gebeuren! Alle subtop clubs hier hebben hun spitsen al! In ' de zandbak' en Verweggistan kan hij zijn zakken vullen maar dan komt hij niet in beeld voor nationaal team van Zweden! Ik moet het nog zien!😳


geplaatst op: 26-07-2017 22:43:48
Naam: A3b
Reactie:
Humphrey, denk je nog sreeds dat Armenteros blijft?
Die gaat echt weg en dan doen we het met Gladon.


geplaatst op: 26-07-2017 22:17:05
Naam: Roepieroepie
Reactie:
Sorry Eduard, maar wachten op geld voor Armenteros? Geld moet er volgens mij genoeg in kas zijn van vorige verkopen en Armenteros moet gewoon blijven. Er moeten gewoon nog zeker 2 mensen bij, een goede centrale verdediger en een spelmaker.....en ik bedoel KLASBAKKEN die er direct staan


geplaatst op: 26-07-2017 22:02:28
Naam: eduard
Reactie:
Het bestuur wacht af hoe het gaat lopen , zonder dure aankopen. Maar de supporters doen hetzelfde , hebben geleerd van het vorig seizoen. Zal wel weer December worden , dat er iets gedaan wordt. Het wordt er niet aantrekkelijker op helaas. Misschien wachten ze op transfer geld van Armenteros ?


geplaatst op: 26-07-2017 20:50:29
Naam: Humphrey
Reactie:
Je moet niet overdrijven roepieroepie! Te Wierik en Gosens zijn te vervangen binnen de huidige selectie. Alleen moeten ze nog meer op elkaar ingespeeld raken, maar dat is niet zo vreemd met 3 nieuwe verdedigers. Alleen zie ik voor Thomas Bruns nog niet echt een betere. Verder is de aanval nog steeds hetzelfde en hebben we onze doelman gehouden. Niemeijer wordt als basisspeler bestempeld omdat zijn naaste concurrenten (Van Ooijen en Duarte) het nog niet hebben laten zien. Verder zie ik in Montero meer een controlerende middenvelder en niet als een extra middenvelder achter de spits. Daar is Niemeijer wel goed in en dat hebben we gisteren wel even kunnen zien. Hij kreeg een goede mogelijkheid omdat hij 'onder de spits' kan spelen zoals trainers dat zo mooi noemen. Ik weet het, het is mager en heel snel om nu al de speler, die twee seizoen geleden bij de amateurs speelde, een basisplaats te geven. Wat goed is komt snel.


geplaatst op: 26-07-2017 12:01:27
Naam: Jales
Reactie:
@2xRoepie,vogel,

Grotendeels eens met je reactie, behalve IBH. Ben zelf naar Vriezenveen geweest om de wedstijd van Heracles tegen Granada te kijken. Vooral geschrokken van het niveau van de nieuwelingen. Ik zag er niet 1 die me als directe versterking opviel.



geplaatst op: 26-07-2017 12:00:51
Naam: gait.
Reactie:
Roepie Roepi.
Je bent geen negatieveling,maar een realist.Ik ben het volkomen met je eens.


geplaatst op: 26-07-2017 08:11:17
Naam: Roepieroepievogel
Reactie:
Ik zal wel weer als grote negatieveling worden afgeschilderd, maar ik wil het volgende toch ff kwijt. Hoewel ik volkomen overtuigd ben van de kwaliteiten van Reuven Niemeijer, getuigd het m.i. al van niet al te best beleid om deze jongen nu al als basisspeler te bestempelen. Er moeten toch voldoende financiele middelen zijn om het vertrek van Thomas Bruns te compenseren. Over onze verdediging wil ik het helemaal niet hebben, om de leiding hiervan in handen te geven van een onervaren jongen die slecht jupiler leaque ervaring heeft (vd Buijs en niet zeggen Hoogma was nog jonger, dat was een exceptioneel talent)is volgens mij compleet Russische roulette, combineer dat met nog wat matige verdedigers en ik ben bang dat Castro een hoger aantal ballen om de oren vliegen dan dat er in de ballenbak bij MC Donalds passen. Alleen onze voorhoede is van eredivisie niveau, maar dan moeten jongens als Kuwas, Armenteros en Petterson echt wel blijven want met hun vervangers gaan we er al direct een hele grote stap op achteruit.Ik ben bang dat het met deze selectie echt billenknijpen wordt, maar zoals menigeen weet gaat het met billenknijpen wel vaker mis, als de diarree te dun is is er geen knijpen aan. Ik mis echt een aanspeelpunt op het middenveld ( haal Bel Hassani maar terug) en een echte leider in de verdediging. Zou er met het clubje van Bosz en Kruzen niet iets te regelen zijn qua huren?

Reageren: