Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles eindigt als tiende, geen play-offs

Heracles eindigt als tiende, geen play-offs

Heracles heeft niet voor een verrassing kunnen zorgen in de laatste competitieronde. In De Kuip legde de ploeg in de beginfase de loper uit voor de Rotterdammers, met twee doelpunten van Kuyt als gevolg. De eerste tegentreffer viel al binnen een minuut, toen Mike te Wierik knullig uitgleed toen hij de bal wilde wegwerken. Verkeerde schoenen misschien? Kuyt poeierde de bal via de paal langs Bram Castro. Toen wist je het eigenlijk al. Dik tien minuten later kwartier stond de 2-0 al op het scorebord, waarbij Hoogma niet scherp was. Wederom was Kuijt de doelpuntenmaker.

Feyenoord speelde niet groots, maar Heracles wist er niet doorheen te komen. De Rotterdammers konden zich met een voorsprong ook veroorloven veel mannen achterin te houden. Toch wist Heracles een paar halve kansen te creëren in de tweede helft. Verder was het spel te langzaam en te voorspelbaar om de spitsen goed te bedienen. In de slot fase kreeg Feyenoord nog een penalty cadeau van scheids Higler, waar eerder Heracles bij een zwaardere overtreding op Armenteros geen strafschop kreeg. Vlak daarna redde invaller Peter van Ooijen nog de eer voor Heracles met een fraaie treffer, 3-1. 

Helaas liet Twente het ook afweten: Groningen verliet Enschede met een 5-3-overwinning, waardoor de noorderlingen over Heracles heen gingen en Heracles op grond van een slechter doelsaldo op de tiende plek eindigt. Nou ja, op 053 moet je niet rekenen, dat weten we. Maar geen toetje dus. Gezien het wisselvallige spel dit seizoen, kunnen we daar al met al niet anders dan tevreden mee zijn. 

Binnenkort een terugblik op het seizoen 2016-2016 op deze site. 

Reacties:


geplaatst op: 21-05-2017 18:47:15
Naam: rene
Reactie:
Nu, een week na het afsluiten, van de competitie, kan ik de balans op maken, mijn balans. 10 geworden, een jaar of drie geleden had ik gezegd top, maar nu nee. Met enkele gerichte investeringen, had er meer ingezeten. Schuldsanering was belangrijker, dan uitbouwen van het succes. En ik weet
succes is niet te koop, er zit geen garantie op. Daarom toch een oproep aan ons bestuur: investeer gericht, plek 6 tot en met
9, moet kunnen. En wederom een bekerfinale zou top zijn. Ben benieuwd wie er bij komt.


geplaatst op: 18-05-2017 10:53:53
Naam: Hans
Reactie:
Aanvoerders eredivisie hebben een petitie getekend tegen kunst gras en eerlijk gezegd ben ik het er volledig mee eens en zo moeilijk is het toch niet meer!?
We hebben volgend seizoen nog maar 1!!elftal,kunnen gewoon bij Lap of ON trainen en ten Cate is geen hoofd sponsor meer,en Jan is weg....


geplaatst op: 15-05-2017 22:30:32
Naam: Jales
Reactie:
Een 10de plek in de eindstand van de eredivisie is voor Heracles natuurlijk een prima prestatie.

Het spel in de 2e seizoenshelft vond ik beter, met overwinningen op o.a. H' veen en Utrecht, dan de 1e helft.
Heracles kwam daardoor toch weer heel dicht bij plaatsing voor de Plee-Ofs.
Het net missen van de PO op de laatste speeldag voelt toch als een katertje.



geplaatst op: 15-05-2017 16:41:54
Naam: onze ouwe
Reactie:
GEEN PLAYOFS, MAAR WEL KAMPIOEN VAN OVERIJSSEL

In de onderlinge wedstijden tussen de 4
Overijsselse clubs is de eindstand als volgt:
1 Heracles 6-13Punten
2.Twente 6-11 "
3.PEC ZW. 6- 7 "
4 Go Ahead 6- 3 "

Laat ze maar lullen,
wij zijn mooi de kampioen van Overijssel !!!!!!!!!!







geplaatst op: 15-05-2017 11:40:02
Naam: eduard
Reactie:
Blij dat ze verloren hebben , gelukkig geen wanorde . Je moet er toch niet aan denken dat ze gelijk en of winnen in Rotterdam. En de P.O. hebben ze ook niet verdient , na vele keren te weinig inzet te hebben vertoond. Nee , wees blij met plaats 10.


geplaatst op: 15-05-2017 06:34:58
Naam: scorebordjournalist
Reactie:
@hans hij heeft wel degelijk in de media vermeld te gaan scoren in de kuip..


geplaatst op: 15-05-2017 06:08:05
Naam: Hans
Reactie:
Samuel zei alleen; mocht ik een kans krijgen dan zal ik niet nalaten om te scoren.
Helemaal geen grootspraak dus.


geplaatst op: 14-05-2017 22:13:28
Naam: grabbelaar
Reactie:
samuel grootspraak?:ik ga scoren in de kuip:onzichtbaar vandaag!!


geplaatst op: 14-05-2017 22:05:20
Naam: Rene
Reactie:
Kansloos na 1 minuut. Jammer, maar heracles heeft het laten liggen, tegen NEC en Sparta en hadden het op eigen kracht kunnen halen. Op naar een nieuw seizoen, met als afsluiter de bekerfinale.


geplaatst op: 14-05-2017 20:21:30
Naam: Humphrey
Reactie:
Vasthouden en elkaar om de nek hangen in het 16 meter gebied is schering en inslag. Laten de scheidsrechters daar dan gewoon consequent in zijn en de bal op de stip leggen. Nee, de een doet het wel en de ander niet. En natuurlijk doen meestal de mannen het in de Kuip wel. voor de thuisclub wel te verstaan, zie vanmiddag!


geplaatst op: 14-05-2017 20:03:59
Naam: herman
Reactie:
De tiende plek is zonder meer netjes voor een altijd nog bescheiden club als Heracles. Play-offs hadden we in mijn ogen geen recht op, daarvoor was het seizoen te wisselvallig, we hebben het in een paar wedstrijden akelig laten afweten. Treurig afscheid voor Te Wierik, zag er niet zo best uit vandaag, hij hangt weer eens aan een tegenstander en veroorzaakt zo echt wel een terechte pengel, zeker geen cadeau van de scheids, redactie. Armentores viel me erg tegen na alle verhalen vooraf afgelopen week. Maar ik zie alweer uit naar komend seizoen, met Niemeijer, Van Ooijen, Van Hintum en hopelijk Hoogma. En wie weet nog een paar verrassingen!


geplaatst op: 14-05-2017 17:38:30
Naam: Humphrey
Reactie:
We hadden geen recht op een goed resultaat omdat Feyenoord kampioen moest worden. Verder toch wel weer een dubieuze rol van de scheids. De strafschop kun je geven, maar als je hem daarvoor op de stip legt kun je aan de gang blijven want bij elke corner en duel in de 16 meter zitten de spelers aan elkaar! Verder had hij hem dan daarvoor voor Armenteros ook op de stip kunnen leggen.

Dan onze buren, ik heb het voorspeld op hun kun je niet bouwen als het ons betreft! Wat een wanvertoning daar!.

Ons seizoen geeft ik een 7 qwa resultaat en het voetbal een 6. We moeten niet denken dat we elk seizoen play-offs spelen. Voor onze financiële mogelijkheden is dit het maximaal haalbare, dus een ruime voldoende voor de club, spelers en trainers! Mede omdat je weer belangrijke speler heb moeten verkopen/missen wegen blessures. Die negativiteit van sommigen hier heb ik daarom niet begrepen, maar dat zal wel des Almelo's zijn. Sombere grondhouding omdat het bekende glas altijd half leeg is! Dat is jammer!

Op naar het volgend seizoen met natuurlijk goede aankopen omdat wederom kwaliteit verkocht moet worden.

Reageren: