Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles heeft weinig moeite met ADO Den Haag: 4-0

Heracles heeft weinig moeite met ADO Den Haag: 4-0

Heracles had zondagmiddag weinig te duchten van ADO Den Haag. Het werd 4-0 en de doelpunten werden gelijk over beide helften verdeeld. Reuven Niemeijer scoorde de eerste twee goals, de eerste, al na vijf minuten was een beauty: hij ving de bal met zijn borst op uit een pass van Brandley Kuwas en volleerde de bal snoeihard via de lat in de touwen.

Tien minuten later haalde hij weer doeltreffend uit, nu met een bekeken schuiver in de linker hoek. Vanaf dat moment was het niet meer de vraag of Heracles de benodigde punten zou pakken, maar hoe groot de overwinning uit zou pakken. Samuel Armenteros maakte de derde treffer; daarvoor had hij  een kopbal en, al in de derde minuut van de wedstrijd, een schuiver op het houtwerk zien belanden. Thomas Bruns maakte het kwartet compleet.

Omdat Groningen gelijkspeelde tegen PSV is Heracles nog niet zeker van deelname aan de play offs. De noorderlingen staan drie punten achter, maar hebben een beter doelsaldo. Die moeten over een week naar Twente. De Enschedeërs kunnen ons dus helpen. Maar als we op bezoek bij Feyenoord zelf een puntje weten te pakken, zijn we sowieso zeker. En gezien wat er in Rotterdam is gebeurd, lijkt dat niet onmogelijk. De Feyenoorders zullen bloednerveus en superscherp aan de start verschijnen, maar ze hebben duidelijk moeite met de druk die op hen ligt. Dus wie weet. Heracles kan bij winst in Rotterdam zelfs nog zevende worden. 

 

 

Reacties:


geplaatst op: 09-05-2017 15:17:58
Naam: eduard
Reactie:
Je moet er toch niet aan denken dat Heracles zondag wint. Ik hou mijn hart vast. Als Feyenoord geen kampioen wordt, dan is Rotterdam te klein. Ik zou me ook zorgen maken voor de Almeloos aanhang/spelers/ bus.


geplaatst op: 08-05-2017 12:22:46
Naam: Jales
Reactie:
Wat een prachtige doelpunten voor Heracles van met name Niemeijer, Armenteros en Bruns. En een waardig feest rond het afscheid van Jan Smit.

Het is maar goed dat de beleidmakers bij Heracles niet zo van slag raken bij een paar nederlagen zoals een aantal mensen op dit forum.

De competitie 2016-17 is bijna voorbij en de plee ofs voor Europa zijn voor Heracles nog heel dicht bij.


geplaatst op: 07-05-2017 22:10:32
Naam: Rene
Reactie:
Humphrey, je hebt gelijk, zat je een beetje te stangen. Ik maak mij meer zorgen over Hoogma, wat een kanjer is dat al. Wat is er gebeurt bij T hart?


geplaatst op: 07-05-2017 22:09:38
Naam: A3b
Reactie:
Belangrijk is of de scheids zondag de druk van een volle kuip kan weerstaan. Ik heb er slechte herinneringen aan:
Everton die in de laatste minuut onderuit wordt gehaald bij 0-0, geen penalty
Mark- jan die alleen op de keeper af gaat, dan ineens zogenaamd buitenspel
Vorig seizoen weten we allemaal nog, viriend Nijhuis die ons er helemaal in liep te fluiten

Heb meer hoop op dat de buren hun sportieve plicht doen


geplaatst op: 07-05-2017 21:30:51
Naam: Humphrey
Reactie:
Rene ik volg het betaalde voetbal al sinds 1966 en heb dit soort praktijken heel vaak gezien. Met name de topclubs uit de Randstad, met hulp van hun spreekbuizen het AD en de Telegraaf, hebben er een handje van! Daar zitten ook grote commerciële belangen achter en dan is bijna alles geoorloofd!


geplaatst op: 07-05-2017 21:13:44
Naam: Rene
Reactie:
Humphrey, jij geeft het goede voorbeeld, geruchten de wereld inslingeren, over Armenteros. Zo goed vond ik hem vandaag niet. Zit komende zondag met een dubbel gevoel in de Kuip. Feyenoord mag van mij kampioen worden maar heracles moet de play offs halen. Hopen op de Duitsers dat die hun sportieve plicht doen, maar zo sportief zijn ze daar niet.


geplaatst op: 07-05-2017 20:47:21
Naam: Humphrey
Reactie:
Geweldige overwinning op een zeer matig ADO. Ik wil Reuven nog niet te snel de hemel in prijzen, maar deze speler geeft ons op het middenveld weer wat mogelijkheden. Hij ontwikkeld zich uitstekend. Het is te vroeg om hem nu al als vervanger van Thomas Bruns te zien. Dat er op het middenveld iemand bij moet komen is wel duidelijk. Ik verwacht ook dat Armenteros niet te houden is. Jammer want we kunnen na het seizoen weer bijna opnieuw beginnen, en jammer dat clubs als Vitesse, Groningen en Az onze beste spelers weer weg kunnen halen.

Wat betreft de wedstrijd van zondag a.s. Het spel van beïnvloeding kan gaan beginnen nu het voor Feyenoord op de laatste wedstrijd aan komt. Zij moeten winnen en wij hebben aan één punt genoeg. Onder leiding van o.a. het AD worden geruchten van transfers van onze spelers de wereld in geslingerd. Dit om onrust in onze selectie te zaaien en de spanning op bepaalde spelers op te voeren. Bij Ajax zijn ze daar in het verleden goed in geweest en Feyenoord zal dat 'kunstje' ook gaan uitproberen. Want ze moeten kampioen worden! Het wordt daar als een ramp gezien als het weer niet lukt.


geplaatst op: 07-05-2017 18:41:41
Naam: eduard
Reactie:
Nogmaals Koolwijk. Excelsior heeft genoeg spelers die we kunnen gebruiken. Kunstgras maakt Feyenoord geen winst vandaag ?

Reageren: