Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles heeft geen kind aan Go Ahead Eagles

Heracles heeft geen kind aan Go Ahead Eagles

Heracles heeft zaterdagavond overtuigend gewonnen van Go Ahead Eagles. Op bezoek bij de nummer laatst van de eredivisie werd het 1-4, een stand die bij rust al was bereikt. 

De zwart-witten waren veel beter dan de rood-gelen, maar hadden de scheidsrechter, Edwin van de Graaf, bepaald niet tegen. In de achtste minuut bracht Samuel Armenteros in de zestien de bal met behulp van de bovenarm onder controle maar de scheids wees niet naar de stip. Vier minuten later deed hij dat wel toen Manu een schot van Kuwas op de doellijn stopte en daarbij volgens de scheids zijn arm had gebruikt. Bovendien gaf hij rood. Thomas Bruns benutte de kans onberispelijk. Weer vier minuten later was Heracles succesvol met een uitbraak. Kuwas rukte op en speelde Kristoffer Peterson aan, diens schot kwam via de keeper voor de voeten van Samuel Armenteros, 0-2. Vijf minuten later trof Peterson wel doel met een fraai gekruld schot nadat hij naar binnen was gedribbeld zonder enige weerstand van de Deventer verdediging te ondervinden. Vlak daarop deed Go Ahead wat terug maar in de slotfase van de eerste helft was de beurt weer aan Heracles. Armenteros bepaalde de ruststand en naar later zou blijken ook de eindstand, vanaf elf meter op 1-4 nadat Robin Gosens was gevloerd.

Het zou wel eens de genadeklap voor de Deventenaren kunnen zijn, want ze staan nu nog vaster op de laatste plaats genageld. Heracles lijkt er steeds beter in te komen, je ziet steeds meer vlotte combinaties, tegen Vitesse midweeks al liet de ploeg in de tweede helft uitstekend voetbal zien. De ploeg krijgt nu zelfs nummer acht, Heerenveen in het vizier (de Friezen verloren bij Vitesse). John Stegeman vertelde vrijdag al dat het team er enorm op gebrand is om de play offs te halen. Wie weet krijgt Jan Smit dus nog een heel mooi, sportief afscheidscadeau. 

De avond leverde ook een historisch record op. Met zijn twee goals kwam Armenteros op zestien in totaal dit seizoen en daarmee passeert hij Everton op de ranglijst van topscorers per seizoen. De Braziliaan maakte er in het seizoen 2010/2011 vijftien. We hebben het dan wel over de topscorers in de Eredivisie, want Folkert Velten, Dick Kooijman, Roy Stroeve, Rik Platvoet en Yuri Rose wisten ieder in één seizoen het net nog vaker te vinden, Velten zelfs drie keer. 

 

Een fotoverslag is te zien bij FOTOVERSLAGEN.

  

 

Reacties:


geplaatst op: 12-04-2017 23:21:02
Naam: Heravjenne
Reactie:
Oké Herman!!


geplaatst op: 12-04-2017 21:30:35
Naam: Humphrey
Reactie:
Even wat anders, een kijkers tip: zondag a.s. de documentaire bij Fox over "de bende van '74". De legendarische bekerwedstrijd op 29 december in winterse omstandigheden tegen Europacup winnaar uit 1973 Ajax met o.a. Brokamp, Hulshof, Rep en Krol. Ik ga er voor zitten, oude herinneringen terug zien! Hannes Lalopua, Gerrit Westerhof, Dick Mulderij en Hans Polko ut Enter met zijn foute snor. We speelden toen in de eerste divisie en eindigden als de nummer 11, net niet in het linker rijtje


geplaatst op: 12-04-2017 07:29:53
Naam: Kees
Reactie:
waarom Marko vejinovic niet ophalen? ook een oud speler.


geplaatst op: 11-04-2017 20:50:13
Naam: Rapperukkievogel
Reactie:
Ik zeg Marc Höcher


geplaatst op: 11-04-2017 18:16:51
Naam: hans
Reactie:
Geen Overtoom??? Dan Viergever. Mag ook weg bij Ajax



geplaatst op: 11-04-2017 15:54:24
Naam: herman
Reactie:
Ik zeg: Wat ben ik blij dat fans niet het beleid van Heracles bepalen! :-)


geplaatst op: 11-04-2017 14:02:17
Naam: Rappieroppievogel
Reactie:
Ik zeg Joey Veerman


geplaatst op: 11-04-2017 13:22:47
Naam: DDB
Reactie:
Ik zeg Ard van Peppen.


geplaatst op: 10-04-2017 22:43:29
Naam: Harry
Reactie:
Ik zeg Funso Ojo .


geplaatst op: 10-04-2017 21:43:09
Naam: Rene
Reactie:
Koppers als linksback. Kruiswijk achter Hoogma, voor de ervaring. Mattheij van Excelsior. Van Overheen, ik denk dat zijn salaris een probleem vormt. Maar zou mogen komen, Faick, ook ex AZ. Tom Boere er bij als spits. En kijken of je van Ajax een middenvelder kan huren.


geplaatst op: 10-04-2017 19:18:50
Naam: Hans
Reactie:
@andere Hans,doe even normaal met Overtoom,kerel heeft al jaren geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld en moest overal weg.
Bovendien al jaren met voetbalpensioen.


geplaatst op: 10-04-2017 18:47:41
Naam: hans
Reactie:
Willie Overtoom terughalen!!!!!!


geplaatst op: 10-04-2017 18:31:22
Naam: eduard
Reactie:
Moet wel betaalbaar blijven. ( 5 ton maximaal ) of ook huren uit Engeland. Genoeg keuze daar.


geplaatst op: 10-04-2017 17:10:19
Naam: Humphrey
Reactie:
Vind ik ook een goede Jacco, net als Haye die nu bij Willem II zit. Die Van Overheem is denk ik niet meer haalbaar, zou hij Bel Hassani niet uit de basis gespeeld hebben?


geplaatst op: 10-04-2017 13:27:14
Naam: jacco
Reactie:
Van Overheem.
Had ik al een keer genoemd toen hij bij Dordt speelde.


geplaatst op: 10-04-2017 10:18:27
Naam: Humphrey
Reactie:
Heren heren Koolwijk (overal mislukt) en Ritzmaier (alleen bij degradatie kandidaten gespeeld) zijn dat nu spelers die Thomas moeten doen vergeten? Ik wil hem niet 'verheerlijken' maar kom toch met betere namen mannen...


geplaatst op: 09-04-2017 22:45:36
Naam: eduard
Reactie:
Goed resultaat , zeker niet verwacht. Wat is de mening van de fans , om koolwijk ( Excelsior ) naar Heracles te halen ?


geplaatst op: 09-04-2017 22:12:41
Naam: A3b
Reactie:
Ik wel, Marcel Ritzmaier


geplaatst op: 09-04-2017 20:45:32
Naam: Humphrey
Reactie:
Het ziet er naar uit dat het seizoen geslaagd is. Als 'toetje' zou de play-offs nog gehaald kunnen worden, dan hebben we helemaal niets te klagen! Go Ahead is bijna uitgeteld en als ze weer in de JL kunnen gaan spelen zullen we zien of ons dat wat gaat opleveren, zoals hier gesuggereerd werd. Ik betwijfel dat, ja mogelijk 50 seizoenkaarten meer! Je bent supporter in voor en tegenspoed, ook als ze afdalen dan blijf je als fan gewoon komen. Het enige voordeel kan zijn dat we daar nog wat 'pareltjes' kunnen weghalen. Ik zie ze trouwens niet daar, mogelijk Schenk de CV, ik zie er geen echte nummer 10 lopen.



geplaatst op: 09-04-2017 12:23:44
Naam: Hans
Reactie:
Beetje mazzel met de scheidsrechter,maar toch een knappe overwinning en laten weten niet vergeten dat we een waslijst aan spelers hebben die er niet bij zijn (fledderus, vermeij,ooijen, duarte, propper,droste enz).
Voordeel hiervan is dat er opeens weer een jongen als Niemeijer doorbreek die zn derde uitstekende wedstrijd binnen een week afwerkt en een heerlijke box tot box speler is.h


geplaatst op: 09-04-2017 11:15:42
Naam: patrick
Reactie:
Mooie en verdiende overwinning, ondanks de hulp van de scheidsrechter. De play offs komen langzaam maar zeker in zicht. Jammer dat we de 2e helft niet in staat waren om door te drukken. Petersen komt er steeds beter in en (jawel) Bruns begint ook weer beter te spelen. Minpunten zijn er voor Breukers en Armenteros. Ik weet het, hij scoort 2x, maar de laatste wedstrijden is hij absoluut niet scherp. Speelt zeer matig. Van Breukers is het te hopen, dat zijn contract niet wordt verlengt. Is echt dramatisch slecht aan de bal.
Op naar vrijdag: AZ THUIS.


geplaatst op: 09-04-2017 10:11:10
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zie en het is bij de samenvatting gebleven. Belangrijke overwinning en mooie goal Peterson! Dat de scheids een belangrijke rol heeft vervuld mag duidelijk zijn, laat onverlet dat de winst verdiend was! Op naar de play-offs want het zit er in!


geplaatst op: 09-04-2017 08:27:36
Naam: Jales
Reactie:
Sterke stelling zwart wit Vroomshoop. Zo is het idd . Altijd dat inconsequente gezever over kunstgras.
Het zijn de scheidsrechters die met hun willekeur de uitslagen en dus de stand mede bepalen. Ze fluiten per saldo in het voordeel van de grote clubs. Die blijven dan ook groot (of ze moeten er wel een hele grote rode bende van maken)
Kort geleden wist zo'n omroepende Ajax supporter, Jack van Geld, nog te verkondigen dat het NL elftal zo matig voetbalde vanwege kunstgras. Alsof die huidige en ex-Ajax, F'noord en PSV jongens en Robben vaak op kunstgras zouden spelen. Ja dat komt door de jeugd opleiding hoor je hem dan verkondigen. Wat een flauwekul. Goede voetballers zijn goede voetballers. Op gras, kunstgras en zelfs op pleintjes en op straat.
Ja, sneu voor GAE. Een echte voetbalclub gaat er misschien uit. Maar Heracles blijft er als echte club wel weer in. Onmeundig knap! Misschien zelfs naar de plee-ofs?



geplaatst op: 09-04-2017 01:12:24
Naam: Zwart Wit Vroomshoop
Reactie:
Ook Joop Schumann scoorde enkele malen vaker per seizoen.
Overigens vond ik het een vreemde rode kaart. Blij met de drie punten, maar jammer dat zo'n arbitrale beslissing zo'n groot stempel op de wedstrijd lijkt te drukken. Bij iedere analyse hoor je weer over kunstgras wat competitievervalsing zou zijn, maar de willekeur en vooral de pietluttigheid van ons arbiterscorps zorgt in sterke mate voor invloed op het competitieverloop. En vooral de kwaliteit van de wedstrijden. Zowel kijkplezier als wedstrijdbelevingg bij de spelers.


geplaatst op: 09-04-2017 00:50:47
Naam: Draaier
Reactie:
sneu voor Go Ahead, was gewoon hands van Armenteros, dus penalty en eigenlijk dus ook rood, nou dan had ik het nog wel eens willen zien Scheids heeft nu ook toegegeven dat hij fout zat met de penalty die wij kregen.
Je kunt zeggen dat het de ene keer tegen zit (van de week, Pröpper rood) en de andere keer meezit, maar dit is toch wel heel bar en zwaar kut als je onderaan staat en zo genaaid wordt door de scheids. Tja en dat je dan met de wind mee en tegen tien man lekker speelt, dat zal wel, maaar zo'n prestatie vind ik t niet.

Reageren: