Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles dendert in 45 minuten over Heerenveen heen

Heracles dendert in 45 minuten over Heerenveen heen

Heracles heeft het publiek zaterdagavond getrakteerd op een wervelende voetbalshow van 45 minuten De ploeg denderde in de eerste helft over Heerenveen heen met als resultaat een 4-1 ruststand. 

In de eerste vijf minuten zag het daar nog niet zo naar uit. Heerenveen creëerde in de eerste minuten meteen al wat kansen en kwam na vier minuten zelfs al op voorsprong via een penalty. Mike te Wierik was de bal knullig kwijt geraaakt en zette om zijn fout goed te maken een sliding in op zijn tegenstander, maar scheidsrechter Kerkhof zag er een overtreding in. 

Vier minuten later stond het alweer gelijk. Basisdebutant Reuven Niemeijer werd vanaf de flank bediend door Brandley Kuwas, vanavond de beste man op het veld. Daarna kwam Heracles helemaal los. Na een kwartier spelen was Armenteros vlak voor de zestien twee tegenstanders te slim af maar hij werd neergehaald. De vrije trap lepelde hij op magistrale wijze over de muur in de kruising. Vijf minuten later was het de beurt aan Kuwas om vanaf een meter of 25 een vrije trap te nemen. Het werd een onverbiddelijke streep in dezelfde kruising, een goal als een raket. Even later ging Heerenveenspeler St. Juste voor de tweede keer in de fout, hij kwam veel te laat, torpedeerde Robin Gosens en kon met zijn tweede gele kaart vertrekken. Vlak voor rust maakte Peterson er met het hoofd uit een corner (van Kuwas) 4-1 van.

De wedstrijd was gespeeld. Van Heerenveen-zijde werd in de tweede helft niet veel meer vernomen op een enkele opvlieging na, Heracles, waar Darri en Navratil invielen, kwam niet meer tot scoren al was het daar in de slotfase nog wel dichtbij. Heerenveen was geen schim van de ploeg die onlangs Feyenoord nog het vuur aan de schenen legde. Heracles herpakte zich overtuigend van de twee weken geleden nederlaag bij Sparta. De ploeg gaat dankzij deze overwinning over Willem II (verlies bij Utrecht) heen en bezet nu de negende plek, die recht geeft op deelname aan de play-offs. Hopen dat we woensdagavond weer een flitsend Heracles zien tegen Vitesse. De KNVB heeft in al zijn wijsheid besloten deze wedstrijd om halfzeven te laten beginnen. 

Een fotoverslag is te zien bij FOTOVERSLAGEN.

Reacties:


geplaatst op: 05-04-2017 17:37:11
Naam: eduard
Reactie:
Buitenlandse clubs op tribune voor Hoogma. Dit verwonderd mij niets. 18 jaar en nu al behoorlijk kijk op het spel. Vooral zijn dieptepass , eigenlijk de enige speler van het team die dit goed kan. Voor vanavond ben ik al blij met een gelijk spel. Ben wel benieuwd hoe Bruns het gaat doen ? ( eventueel vertrek naar deze club )Voor hem lijkt mij Utrecht een betere keuze , daar leert hij meer .


geplaatst op: 05-04-2017 16:55:12
Naam: Humphrey
Reactie:
Op naar Fitass zoals ze het in Arnhem zeggen! Hopen op een mooi potje voetbal en goed resultaat dat is het belangrijkste, winnen!!!


geplaatst op: 05-04-2017 13:47:37
Naam: eduard
Reactie:
Heren,
Je mening geven zoals je het persoonlijk ziet , maar blijf vooral netjes , een ander niet proberen af te zeiken doormiddel van de al bekende woorden. Maar laat je vooral niet afzeiken , zodat je niet meer durft hier een reactie te plaatsen . Mijn standpunt blijft , probeer netjes te blijven ook in deze situaties , laat de ander zich maar kleineren door zijn schrijven. Dat is voor mij al een gewin.


geplaatst op: 05-04-2017 09:53:55
Naam: Hans
Reactie:
Zo is het Jacco. Elke week weer dat gelul over azeinzeikerds is zwaar vermoeiend. Iedereen mag zijn mening hebben.


geplaatst op: 05-04-2017 09:10:43
Naam: Humphrey
Reactie:
Ja hoor Jacco, ieder zijn mening. Als we de goede zaken dan niet vergeten en de focus op het negatieve wat matigen en beter relativeren dan kan ik mij helemaal in je standpunt vinden.


geplaatst op: 05-04-2017 08:06:11
Naam: jacco
Reactie:
Als dit gezever en gezeik niet een keer ophoudt dan haak ik ook op deze site af.

Gun elkaar een mening of stop met een forum waar je meningen kunt geven.

Maar brandt een ander zijn mening niet altijd af met "onzin of azijnzeikerds".






geplaatst op: 04-04-2017 21:07:19
Naam: wim
Reactie:
Wanneer ben je kampioen van de kleintjes en aan welke voorwaarden moet je voldoen om bij de kleintjes te horen? Ik heb op de knvb site gekeken en kon daarover niets vinden. Is 5 miljoen of dertig miljoen klein?
En bestaat de Eredivisie nu uit twee kampioenen? Dus twee kampioensschalen. Eén voor het linkerrijtje en een iets kleiner voor het rechterrijtje.


geplaatst op: 04-04-2017 19:46:46
Naam: Humphrey
Reactie:
Wat zegt dat nu Eduard? Dat we cijfermatig op een 12e plaats zouden kunnen eindigen! De strekking van het verhaal is toch wel duidelijk! Mogelijk kampioen van ' de kleintjes' en dat is wel wat anders dan gezeik na een matige pot voetbal. Tel je zegeningen


geplaatst op: 04-04-2017 16:02:03
Naam: eduard
Reactie:
Dan zijn we fout geïnformeerd. Jij had het in een van je reacties ook over de 10.e begroting. Maar ok als ze op deze plaats blijven staan , dan is het een goed resultaat.


geplaatst op: 04-04-2017 12:25:45
Naam: Humphrey
Reactie:
Voor de azijnzeikers en zeurpieten hier een citaat van het artikel van Gijs Eijsink op de site Twentesport.com:

Maar ook Heracles speelt om het kampioenschap. De kans is groot dat de Almeloërs het halen. Ze zitten op rozen met hun achtste plaats en hun lichte voorsprong op concurrenten als Willem II, Groningen en PEC. Als je naar de jaarlijkse budgetten kijkt waarmee de eredivisionisten de competitie ingaan, dan is Heracles dit seizoen de twaalfde in de rij met 11.2 miljoen euro. PSV gebruikt 85 miljoen, Excelsior is de armste club met 5.8. FC Twente heeft met 27.4 miljoen de op drie na hoogste begroting.

Waar ik naar toe wil:
Als een ploeg als Heracles, met een relatief lage begroting, bovenaan eindigt in het zogenaamde rechter rijtje, is het kampioen. Dan winnen de mannen van Smit/Hoogma/Stegeman de strijd om de kleine titel, om het alternatieve kampioenschap, dan is Heracles de beste van de ploegen met een krappe beurs. En eigenlijk is dat elk jaar het hoogst haalbare voor de armoedzaaiers van de eredivisie. De begroting van de Almelose club, wiens bestaan voornamelijk is gebaseerd op de steun van fans en sponsors uit de stad zelf en de regio er vlak omheen, is immers niet gemakkelijk op te hogen naar bijvoorbeeld het niveau van FC Utrecht (16 miljoen) of FC Groningen (18.3), laat staan te verdubbelen.

Lukt het om kampioen te worden van het ‘rechter rijtje’, dan is dat knap, dan hebben de mensen achter de schermen plus de technische staf uitstekend werk geleverd. Eindigen ze zelfs in het linker rijtje, zoals af en toe ook gebeurd is en halen ze andermaal de play-offs om een Europees ticket, dan is dat uitmuntend. Dan eindigen ze in de bonuspunten, dan hebben ze perfect werk afgeleverd.

De kleine kampioen presteert per definitie wisselvallig. Heracles won op eclatante wijze van Heerenveen, leverde prutswerk af tegen Sparta en NEC en klopte op de valreep FC Utrecht. Dat soort onstandvastige resultaten krijg je dan.
De zwartwitten staan nu achtste met nog zes wedstrijden te gaan. De kans op het “kleine kampioenschap” of zelfs nog ietsje meer, is groot. Wat zal het dit jaar worden ?

NB De budgetten van het seizoen 2016-17:
1. PSV 85 miljoen, 2. Ajax 80, 3. Feyenoord 59, 4. FC Twente 27.4, 5. Vitesse 26, 6. AZ 23, 7. Heerenveen 19.7, 8. Groningen 18.3, 9. Utrecht 16, 10. ADO 15.5, 11. PEC 11.7, 12. Heracles 11.2, 13. NEC 11,0 14. Willem II 10.2, 15. Roda JC 9.8, 16. Sparta 9.5, 17. GA Eagles 8, en 18. Excelsior 5.8.

Genoeg stof tot discussie en nadenken lijkt mij.



geplaatst op: 03-04-2017 13:38:19
Naam: eduard
Reactie:
Je probeert positief te schrijven , maar ook nu lees ik wat tegenstrijdig heden in je reactie.


geplaatst op: 03-04-2017 12:51:53
Naam: Humphrey
Reactie:
Heel verstandig Eduard om niet meer op mij te reageren. Ik doe het wel als je hier onzin zit te verkondigen en aan stemmingmakerij doet. Onder de maat gevoetbald met 34 punten en zelf de mogelijkheid om de play-offs te halen! Wat wil je nog meer dan als supporter, elke wedstrijd een gala voorstelling alá Barca? Zijn we als nuchtere Almeloërs dan al zo ver van het padje geraakt dat we Barca als norm stellen! Tegenvallende bezoekersaantallen even wat cijfers: 2015/2016 11.342 nu 2016/217 11.081 dus gemiddeld 261 toeschouwers minder per wedstrijd. Allemaal heel logisch en verklaarbaar als je minder punten vergaart en voetballend mindere wedstrijden hebt gespeeld ja. En over goed voetbal kunnen we een boom opzetten van hier tot Tokio. Strijd en passie, dat had ik wel graag wat meer willen zien bij ons team. Dat is het enig kritiekpunt en het is te hopen dat, in het selectiebeleid voor het nieuwe seizoen, dit de volle aandacht krijgt.


geplaatst op: 03-04-2017 09:21:26
Naam: eduard
Reactie:
Je schrijft zo vaak tegenstrijdig , en verwoord de reactie van een ander totaal anders, dat ik hier maar verder niet meer op reageer. Geen ander ploeg in de eredivisie heeft zo vaak onder de maat gevoetbald ( 10.e begroting ) als Heracles , en dat was ik niet alleen nee velen waren het met me eens , vandaar ook de tegenvallende bezoekers aantallen. We zijn geen liefdadigheidsinstelling , nee de supporters betalen er voor en willen voetbal zien. De trainer krijgt ze vaak niet aan het voetballen , alla het Nederlands elftal , en vaak rare opstellingen en wissels. En ja de meeste overwinningen zijn gemaakt door de klasse van enkele spelers en toevalstreffers / zondagstreffers. Als de club op deze plaats gerangschikt blijft, dan is dat een goed resultaat , maar kwa voetbalspel ( sporadisch goed ) veel te hoog. En dat zullen er veel met me eens zijn. En begin nou niet meer , en dat valt mij op dat er meerdere mensen zijn , die het schrijven, van het is Heracles , en voortdurend terugkijken waar Heracles vandaan kwam als club , nee we zijn nu al jaren eredivisie veel verdiend met verkopen en moeten echt vooruitkijken en geen stilstand. Het stadion zal eerder te klein zijn , wanneer er goed wordt gevoetbald, dat zal me niet verbazen .


geplaatst op: 02-04-2017 22:15:28
Naam: Humphrey
Reactie:
Goed is goed en als ze slecht spelen dan neem ik ook geen blad voor de mond, lees mijn reacties er maar op na Eduard! Het verschil met jou is dat jij ons al na enkele wedstrijden in de kelder van de eredivisie wilde praten. Verder hou je geen enkel rekenschap met de omstandigheden en vele mutaties die er zijn geweest. Ja het voetbal was in bepaalde wedstrijden niet goed en ik zie ook dat we veel te wisselvallig presteren. Maar welk team (buiten de top drie) is dat dan niet! Het verschil tussen de eerste drie en de nummer vier en vijf is resp. maar liefst 17 en 22 punten!!

Ik heb al eerder geschreven, als wij op de nr. 10 t/m 12 plaats zullen eindigen dan hebben we na behoren gepresteerd! Maar blijkbaar verwachten bepaalde fans dat we na één seizoen 6e het weer gaan fixen. Bij verlies hebben de trainers het gedaan, win je dan zijn het de individuele spelers die de credits krijgen. De trainer is zo goed als het materiaal dat hij heeft, en John doet het na behoren. Vergeet ook niet dat hij nog maar heel kort hoofdtrainer is.
Makkelijk lullen, lef tonen als je, zoals een tijd geleden 21 punten hebt en de onderste drie niet veel punten minder hebben.



geplaatst op: 02-04-2017 13:45:39
Naam: Jales
Reactie:
@Hans,
Knap van jou dat jij de gender van iemand zo via dit forum kunt bepalen.
Ik heb idd jou en die andere azijnzeikerds 2 weken lang met elkaar laten geworden.
Had niet direct aan jou geacht, maar jij ook nog sterkte gewenst na deze voor jou zeer verrassende uitslag.

Kuwas was tegen H'veen opvallend goed samen met Bruns overigens.



geplaatst op: 02-04-2017 12:16:00
Naam: Rene
Reactie:
Tis jammer dat er in de tweede helft, niet aan klantenbinding is gedaan. Ik vond de tweede helft, teveel spelers op eigen succes uit, jammer. Bruns was dominant aanwezig, we gaan hem missen. gisteren bleek maar eens, oefening baad kunst.


geplaatst op: 02-04-2017 12:00:08
Naam: Hans
Reactie:
Hahaha Jales wat laat jij je kennen. Bij een nederlaag gewoon 2 weken je bek houden en nu meteen reageren. Jij bent geen echte man. Die lopen niet weg. Verder enorm genoten gisteren. Wat een topper die Kuwas.


geplaatst op: 02-04-2017 11:36:02
Naam: Jales
Reactie:
Mooie 1e helft met prachtige doelpunten. Minpuntje was de arbitrage, die duidelijk buitenspel van een Heerenvener negeerderde voorafgaande aan de 0-1. Maar door prachtige acties en spelpatronen kon dit de pret voor Heracles niet bederven. 4-1 voor al met de rust.

’T Is natuurlijk wel een beetje sneu voor de notoire AzijnZeikerds op dit forum. Die mensen die helemaal los gaan bij een nederlaag van Heracles. Er deugt dan volgens hen niets meer bij Heracles: De trainer, het transferbeleid, het bestuur, de spelers, de inzet etc.
Sterkte gewenst in dit barre weekend voor o.a. DBB, Herman en A3B.

As woensdag opnieuw een zware tegenstander, Vitesse uit Arnhem. Maar in deze vorm heeft Heracles alle kans op een goed resultaat.




geplaatst op: 02-04-2017 10:21:35
Naam: patrick
Reactie:
Mooie eerste helft gezien met prachtige goals. Het is wisselvalligheid ten top dit seizoen. Mooi debuut voor Niemeijer. Kuwas speelde goed. Dit komt mede doordat er een voetballende tegenstander was, die voor de aanval koos. In dat geval en in uitwedstrijden heb je wat aan Kuwas. Punt van kritiek: als je op de rechterkant met Breukers en Navratil speelt, is dat een brevet van onvermogen. Twee besluiteloze types zonder actie en voorzet. Hoe is het mogelijk dat het contract van Jaro (en Breukers misschien)verlengt wordt ? We moeten vooruit!! Eerest nmog een hoop werk voor komend seizoen.


geplaatst op: 02-04-2017 07:43:10
Naam: roepieroep
Reactie:
bij deze bedank ik de gemeente almelo dat zowel utrecht alsmede heerenveen alle ruimte en tijd hebben gehad om te gaan vernielen en rellen in het centrum..


geplaatst op: 02-04-2017 01:41:06
Naam: eduard
Reactie:
Ha,ha,ha , niet afbranden, bekijk je reacties nog eens, en vooral die wedstrijden die we verloren hebben, en het spel niet om aan te zien was. Maar je draait het geheel weer snel om als er gewonnen wordt . Utrecht en nu Heerenveen. ( lekkere draaikont) zoals ik je eerder al noemde. Maar oke vanavond ben ik ook heel blij. En trouwens ik had het niet over een betere selectie , ik had het erover er werd beter voetbal gespeeld. En bekijk vandaag is, werd er niet veel de lange bal gespeeld, snel richting doelgebied tegenstander en ook veel richting de buitenspelers. Ik hoop dat we eindelijk af zijn van dat getik achterin en vaker begonnen wordt met de opbouw vanaf het middenveld en-of nog dieper op de helft van de tegenstander. De trainer heeft genoeg de tijd gehad, hopelijk gaat hij nu anders spelen. Vandaag heeft hij wel lef getoond door Reuven vanaf het begin op te stellen. Maar moet hierbij wel aangeven dat er spelers geblesseerd waren en het dus wat gemakkelijker wordt hem direct op te stellen. Blij dat het goed is uitgepakt , en nog meer spelen geeft hem nog meer zelf vertrouwen . Is er een wedstrijdverslag van jou , en welke wedstrijd betrof het?


geplaatst op: 02-04-2017 01:18:02
Naam: DDB
Reactie:
Humprey gaat weer goedkoop scoren. Gras is groen. Lucht is blauw. Waar was jij met je voorspelling? Een zeer goeie 1e helft, maar die goals zitten ook wel heel erg mee natuurlijk. Dit soort wedstrijden geeft des te meer aan hoe triest het is dat je kansloos verliest bij clubs als NEC en Sparta. Het is zo wisselvallig als wat. Tof voor reuven. Speelde erg goed.


geplaatst op: 02-04-2017 00:25:38
Naam: Humphrey
Reactie:
Beste Eduard ik voorspel liever niet na 20 wedstrijden zoals jij gedaan hebt! Met jouw kennis en wijsheid zag je ons al NC spelen en NEC en Excelsior hadden toch betere selecties! Ja we hebben belabberde wedstrijden gespeeld, maar dat heeft zijn reden als je elk seizoen bijna opnieuw moet beginnen omdat de besten verkocht worden of niet meer beschikbaar zijn. Als je daar eens wat meer rekenschap mee houdt dan zou je wel eens wat genuanceerd kunnen zijn. Nee ik pretendeer niet dat ik er verstand van te heb, maar het enige is dat ik de selectie en trainers de tijd geef en ze niet direct ga afbranden of erger de NC in ga lullen.

En over de redactie gesproken, ik doe ook wel eens wat voor deze site!

Tot slot: volgens mij hebben wij vanavond de eerste competitie goal gezien die vanuit een corner werd gescoord, dat is wel uniek en was zeker het vermelden waard geweest. Als ik het mis heb hoor ik dat graag.


geplaatst op: 01-04-2017 23:59:29
Naam: eduard
Reactie:
Ach ach Humphrey altijd achteraf, bah, durf eens een voorspelling aan te gaan. ( 1.klas schijterd ) Achteraf kun je echt je gewin halen . Bij deze , goed gedaan kerel, je hebt er echt verstand van , gefeliciteerd !!!!!. Maar toch zie ik liever de zienswijze van onze redactie. Zou hem aanbevelen bij Tubantia.


geplaatst op: 01-04-2017 23:45:05
Naam: eduard
Reactie:
Ik kan het nog niet geloven (4-1). Ik zou al blij geweest zijn bij een gelijkspel. Hoe is dit mogelijk. Mijn complimenten gaan uit naar Reuven. Goed gedaan kerel. En Kuwas , wat een verschil ten opzicht van vorige wedstrijd. Hoe kan dit ?


geplaatst op: 01-04-2017 23:36:57
Naam: Humphrey
Reactie:
Geweldige overwinning en prachtige goal! Niemeijer veerde helemaal op na zijn goal. Hij speelt de bal in elk geval naar de speler met hetzelfde shirt aan en dat is al een prestatie. En aan DDB en Eduard kan ik in elk geval zeggen, kom er maar in heren. Niet met een kut smoes komen dat we tegen 10 man speelden!

Reageren: