Volg ons! Bekijk ons op Facebook Bekijk ons op YouTube

Heracles komt in tweede helft goed terug tegen Utrecht

Heracles komt in tweede helft goed terug tegen Utrecht

Dankzij een uitstekende tweede helft heeft Heracles gewonnen van FC Utrecht. Na een ruststand van 'slechts' 0-1 - met dank aan Castro die de ene na de andere goede redding verrichtte - draaide Heracles de rollen in de tweede helft om. In 46e minuut scoorde Brandley Kuwas de gelijkmaker en in de 90e minuut liet Thomas Bruns, op aangeven van Kuwas, het Polman Stadion ontploffen, 2-1. 

Later meer. 

Een fotoverslag is te zien bij FOTOVERSLAGEN.

Reacties:


geplaatst op: 17-03-2017 22:57:39
Naam: Humphrey
Reactie:
Ze zijn minder omdat het hele team nog niet als een geoliede machine loopt. Het een heeft met het ander te maken. Hoogma kan tot de spelers van bijzondere klasse horen. Hij doet het uitstekend, terwijl hij dit seizoen rustig gebracht zou worden als stand-in van Zomer. Je moet ook niet vergeten dat hij veel jonger dan Bruns en Pelupessy is en onbevangen zijn wedstrijden kan spelen. Als hij zo door gaat is hij volgend seizoen niet meer voor ons te houden.


geplaatst op: 17-03-2017 21:08:42
Naam: eduard
Reactie:
Toch niet helemaal met jou eens over je zienswijze. Genoemde spelers staan niet alleen stil in hun ontwikkeling, ze zijn minder dan dat ze waren, maar niet alleen deze 2, nee meerdere. Hoogma daar in tegen valt hierbij op , als speler met inzicht en goede passes. Vanwege zijn leeftijd en ontwikkeling zie ik hem als mogelijke speler die ons gaat verlaten en het hoger op gaat zoeken. M.a.w. hij wordt de speler van bijzondere klasse.


geplaatst op: 17-03-2017 14:04:43
Naam: Humphrey
Reactie:
Je speelt zo goed als het team haar niveau haalt. Spring je er als enige uit als het team niet draait, dan ben je van bijzondere klasse en blijf je niet lang bij Heracles. Tannane is daar een voorbeeld van. Pelupessy en Bruns zijn (nog) niet zo ver en staan stil in hun ontwikkeling als het team niet draait. Dat is nu het verschil tussen een speler van Heracles of van Ajax. Dat er te weinig in spelers is geïnvesteerd zijn we beiden mee eens. We houden wat dat betreft teveel de hand op de portemonnee. Wat de uitslag tegen Sparta en Go Ahead ook moge zijn, ik verwacht niet dat we in de problemen komen, tenzij we weer een golf aan blessures krijgen.


geplaatst op: 17-03-2017 12:33:21
Naam: eduard
Reactie:
Het is inderdaad zo, dat de strategen weg zijn ,mijn wens was ook , diverse keren op gewezen dat er wat gedaan moest worden , helaas is dat in mijn ogen te weinig gebeurt en dat vond jij ook. De tijd heeft het gehad , kijk nu Go Ahead, daar wordt nu echt beter voetbal gespeeld , met de nieuwe aanwinsten , alleen de meest simpele doelkansen werden niet benut, maar dat gaat wel komen, idem Roda JC. Alhoewel deze club is doorgedraaid met zovele nieuwe aanwinsten. Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat bij Heracles zoveel spelers zo lang hun nivo niet meer halen, waaronder Pelupessy. Nog steeds is het gevoel dat de trainer hier de oorzaak van is , anders kan ik het niet verklaren.


geplaatst op: 17-03-2017 11:22:14
Naam: Humphrey
Reactie:
Eduard, je hoeft toch geen voetbal profeet te zijn om zien dat het spel zijn tijd nodig heeft om beter te worden! Mede tgv de vele mutaties en blessures die we gehad hebben. Bovendien moet je met een spits als Armenteros anders spelen dan met Weghorst en vergeet ook vooral niet de belangrijke rol die Ramon Zomer heeft gehad!

We hebben in het seizoen 2014/2015 en 2015/2016 met nagenoeg dezelfde selectie gespeeld en daardoor hebben we in 2016 Europees voetbal gehaald. Als het ons lukt de selecties lange dan één seizoen bij elkaar te houden dan zie je daarvan (meestal) de resultaten in het 2e seizoen. We moesten nagenoeg op nieuw beginnen met als resultaat tegenvallend voetbal, is heel logisch. Desondanks toch nog een redelijke rangschikking, koester dat eens ipv zeuren dat het voetbal niets is. Hou rekenschap met de omstandigheden van waaruit je begint.


geplaatst op: 17-03-2017 00:40:38
Naam: eduard
Reactie:
Ik heb het niet over betere spelers gehad , wel over het spel, dat ik van deze clubs zag, en dat is heel wat anders. Heracles speelde vaak schijterig voetbal. Niet om aan te zien. Niet 1 keer maar diverse keren, en daar gaf ik antwoord op. Kan een enkele keer gebeuren , maar het was gewoon te vaak. En nog steeds zeg ik, dat moet anders, en er dus op de training veel vaker op gelet worden, hoe het beter moet. Juist tegen de genoemde ploegen liet Heracles het afweten in de uitwedstrijd. Voor mij zal het dan ook een verassing zijn als ze van Go Ahead weten te winnen , en of van Sparta.


geplaatst op: 16-03-2017 19:22:06
Naam: Schaap
Reactie:
Die laatste 3 punten halen we natuurlijk ook nog wel, maar daar blijft het bij. Heerenveen en daarboven verdelen de europese tickets. Op naar volgend seizoen. Zou wel mooi zijn als we de laatste speeldag Ajax nog even kampioen maken met een afgetekende overwinning op het groene Kuip-gras.


geplaatst op: 16-03-2017 18:53:20
Naam: Humphrey
Reactie:
Eduard je hoeft mij niet te vertellen tegen wie we nog moeten spelen! Ja hoor ze zijn allemaal lastig als we niet keihard werken, dat heb ik ook al geschreven, maar waar wil je naar toe!

Ik verwacht dat Ado en Go Ahead geen 31 punten gaan halen. Dan hoef je alleen nog maar naar Roda JC en Excelsior te kijken die nu 23 punten hebben. Bovendien krijgen we ADO op de voorlaatste wedstrijd thuis. Als het bekend is dat ze NC moeten spelen dan stoppen ze niet alle energie meer in deze wedstrijd en sparen ze hun krachten en beste spelers voor de NC. Kortom die 34 punten zitten er zeker in.

Met de juiste instelling en de fans er achter zijn we thuis tegen Vitesse, Heerenveen en AZ ook niet kansloos. Als we dezelfde instelling laten zien als tegen Utrecht dan komen er in deze wedstrijden ook nog punten binnen. Nee ik reken mij niet rijk, maar paniek en twijfel is nergens voor nodig.

Maar ik hoor je niet over je stellige mening dat onze selectie niets is, dat clubs als NEC, Roda en Excelsior volgens jou betere spelers hebben! Wat is daar nu van over dan? of heb ik je verkeerd begrepen?



geplaatst op: 16-03-2017 13:06:42
Naam: eduard
Reactie:
F. Ojo is zeker een versterking. Had hem al genoemd ten tijde dat hij bij Dordrecht voetbalde. Maar hij zal wel naar de subtop gaan.


geplaatst op: 16-03-2017 13:03:18
Naam: eduard
Reactie:
Humphrey

We moeten nog 8 wedstrijden , en nog uit wedstrijden naar Sparta , Go Ahead , Pec , Feyenoord. Ben benieuwd wie hier gaat winnen. Het doelgemiddelde kan zo anders zijn. Thuis zeker lastige wedstrijden Heerenveen , Vitesse , AZ . 1 club waarbij je eventueel een overwinning kunt verwachten Den Haag. GO Ahead heeft zich behoorlijk versterkt , moeten alleen de vele kansen beter benutten. We zullen het zien.


geplaatst op: 15-03-2017 23:47:01
Naam: Harry
Reactie:
F.Ojo op halen.


geplaatst op: 15-03-2017 19:02:07
Naam: Geert
Reactie:
Goed verslag van de wedstrijd. Sorry later meer


geplaatst op: 14-03-2017 20:12:33
Naam: Humphrey
Reactie:
Heren we hebben gewonnen!! Met geluk...?? Dwing je het geluk dan niet af als je sterk in de 2e helft terug komt! Kom op, we hebben tegen de nummer 4 van de eredivisie gespeeld, tegen een team die, tov vorig seizoen, bij elkaar is gebleven. Tegen een team waar de spelers gewoon meer verdienen en je mag verwachten dat ze voetballend beter zijn. Niet dus gezien het resultaat. Als onze spelers zich het snot voor de ogen voetballen, dan heeft elke tegenstander het moeilijk tegen ons. Dat is zaterdag wel even bewezen. Spelen we als een slappe drol dan is ook Go Ahead lastig voor ons. dat zijn de feiten en niets anders. Goede doelman en de weinige kansen benutten is ook een kwaliteit. Maar volgens één van "de deskundigen" hier waren we enkele weken geleden minder dan de selecties van de staartgroep. Zie hier, 8 punten voorsprong en een beter doelsaldo dan de laatste drie. Verder moeten we niet vergeten dat we veel spelers er niet bij hebben, Zomer, Fledderus, Vermeij, Duarte en Armenteros pas na 6 wedstrijden. Nee we doen het niet slecht als we 10e, 11e of nummer 12 worden, mede gezien de omstandigheden en vele mutaties. Als we eventueel de play-off halen dan is het gewoon een puik resultaat, dan kunnen we toch niet ontkennen.


geplaatst op: 13-03-2017 13:58:45
Naam: eduard
Reactie:
Jacob.

Zo is het , helemaal met je eens. Waar we het meest aan te danken hebben v.w.b. deze positie/rangschikking tot op dit moment , is onze keeper. Draait een geweldig seizoen en eigenlijk al vanaf dat hij in het doel stond.


geplaatst op: 13-03-2017 12:49:13
Naam: Jacob
Reactie:
Geluk of wijsheid..

Ik wil niet negatief zijn maar als je na de eerste helft nog op 1-0 achterstand bleef dan mag je god wel op de knieen danken dat we de wedstrijd in ons voordeel over de streep trokken. "GELUK".
Spel tackties was de keuze gewaagd maar pakte goed uit met veel apportunisme.
Wat anders is dat het toch wel erg duidelijk is hoe broos onze selectie is en tijd wordt voor een update want laten wij eerlijk zijn geen echte middenmoter meer maar leunen meer tegen de beste van de slechste en dat gaat een keer mis.
Gaan we investeren of houden we de knip op de portemonnee. "Wijsheid"


geplaatst op: 12-03-2017 16:39:46
Naam: Humphrey
Reactie:
Ik vind het niet belangrijk in welk systeem we hebben gespeeld. Ik kan me wel voorstellen dat als je tegen Utrecht speelt, ze spelen met twee spitsen en vier man op het middenveld, dat je geen vier verdedigers gaat opstellen. Breukers was daardoor meer middenvelder dan verdediger. Verdedigend heeft hij zijn taak gedaan, niet top maar wel nuttig, ik zag hem zelfs af en toe voorin! Enige smet was wel de ruimte die Troupe (rechtsback) constant kreeg. Verder uitstekend resultaat en met name goede 2e helft.


geplaatst op: 12-03-2017 16:17:13
Naam: eduard
Reactie:
Zeer belangrijke overwinning. Ik vond Hoogma en Castor de besten. Geweldig lange bal van Hoogma , het 1.e doelpunt van Heracles gaf weer extra vleugels. Knappe overwinning , dit was een verassing , Utrecht een zeer goede ploeg in de eredivisie.


geplaatst op: 12-03-2017 15:23:38
Naam: jales
Reactie:
@ Leo,

ik heb het wel gemerkt. Voor mij was het tijdens de wedstrijd niet duidelijk of er wel consequent 3-4-3 of 5-3-2 gespeeld werd. Maakt me ook niet zoveel uit. Ik ben geen systeemfreak.

Belangrijkste is uiteraard dat de punten bij Heracles in de pocket zitten.



geplaatst op: 12-03-2017 14:14:14
Naam: Leo
Reactie:
Ik hoor niemand over de opstelling van gisteravond, een 3-4-3 opstelling met Breukers en Goossens aanvullend op het middenveld. Heeft dit invloed gehad of vindt men van niet. Geef eens je mening of hebben onze zogenaamde experts van deze site dit helemaal niet gemerkt ?


geplaatst op: 12-03-2017 13:35:31
Naam: Jales
Reactie:
@ DBB,

Wat vond je van jouw favoriete trainer ten Hag?

Ook voor jou en i.h.a.: na 0-1 kan het 1-1 ( Armenteros moment) of 0-2 worden of zou blijven. Dus het wordt het niet zomaar ineens 0-3. Zeker niet met een Bram Castro in vorm, zoals gisteravond.

En weer dat te negatieve over Breukers. Ja, matig in de 1e maar prima verdedigend in de 2e helft. Heb jij dit anders gezien?

Met jouw opmerkingen over goedspelende Kuwas, matige Darri en Navratil ben ik het eens.



geplaatst op: 12-03-2017 13:21:04
Naam: DDB
Reactie:
Wat is Castro een fenomeen. Hij behoed je weer voor een 0-3 achterstand met rust. Wat was Breukers weer slecht. 2e helft een hele andere pot gezien met echt goed voetbal. Kuwas was on fire. Maar het verschil tussen de 1e en 2e helft is toch wel heel apart. Darri viel ook weer zeer slecht in. Ik zie liever Navratil die verdedigd nog mee


geplaatst op: 12-03-2017 12:39:02
Naam: Humphrey
Reactie:
Vooruit je hebt een punt Jakes KUNNEN staat! Feit is dat we na 15 minuten in de eerste helft achter Utrecht aanliepen en we gewoon geen grip op het middenveld konden krijgen.


geplaatst op: 12-03-2017 12:21:25
Naam: Jales
Reactie:
@ Humphrey,

Jij schrijft dat we met 0-3 achter MOETEN staan. Dit is tunnelvisie.
Waarom schrijf je “niet oorzaak bij een ander zoeken”?

Heracles heeft over de hele wedstrijd de dik verdiende overwinning aan zich zelf te danken en een goed publiek



geplaatst op: 12-03-2017 11:42:31
Naam: Humphrey
Reactie:
Relevante feiten....? Volgens mij was het 0-1 bij de rust en niet 1-1 door het niet geven van de strafschop. Ach zo heb je de scheids mee en soms tegen. En Van de Marel had hij er af kunnen sturen natuurlijk! Jales je moet niet altijd een oorzaak bij een ander zoeken maar laten we vooral naar ons zelf kijken. In de 1e helft zijn we overlopen en heeft Bram ons in wedstrijd gehouden, in de 2e helft waren wij door felheid en het direct de lange bal spelen de bovenliggende partij.


geplaatst op: 12-03-2017 11:23:36
Naam: Jales
Reactie:
Utrecht was in de 1e helft iets beter. Maar Heracles heeft gelukkig een zeer goede keep in de persoon van Bram Castro. Voorts werd Armenteros in de 1e helft opzichtig omver geduwd in de 16 meter door vd Marel, in scoringspositie. School voorbeeld voor een penalty.
Ik begrijp dan niet dat op deze site geschreven wordt dat Utrecht in de rust voor had moeten staan met 0-3. Er wordt bij deze stelling volstrekt voorbijgegaan aan relevante feiten.
Tunnelvisie van het zuiverste water.

Maar het belangrijkste: Een prachtige voetbalwedstrijd en Heracles dat nu eens aan het langste eind trok met Thomas Bruns, ondanks 1 verkeerde pass, en Bram Castro in glansrollen.



geplaatst op: 12-03-2017 10:47:10
Naam: Humphrey
Reactie:
Wat een slot en wat een opluchting. Na de 1e helft hadden we met 0-3 de kleedkamer in moeten gaan en tegen 10 man moeten spelen. Dat laatste incident gaf de spelers blijkbaar zoveel energie dat ze al herboren terug kwamen. Energie in een wedstrijd stoppen en veerkracht tonen konden de heren nu wel opbrengen! 31 punten, geen vuiltje aan de lucht en de competitie rustig uitspelen. Doorselecteren en proberen Thomas Bruns te houden!


geplaatst op: 12-03-2017 10:35:01
Naam: klaas
Reactie:
Speler van de wedstrijd was in mijn ogen Bram Castro. Hij sleepte Heracles er door met zijn reddingen. En dan kiest een aantal zgn oud spelers Kuwas als man van de wedstrijd. Waarschijnlijk zijn deze heren bij een andere wedstrijd geweest of zijn de bril vergeten, wardoor ze namen niet konden lezen en invullen.

Reageren: